Liquid fuel tank for internal combustion engine has fuel condensation system has cryotechnical condenser in venting line between liquid fuel tank and active carbon filter
The tank (1) has a fuel filler (2), a venting line (3) with an active carbon filter (4) and a fuel line (7) between the tank and the internal combustion engine. A cryotechnical condenser (5) is arranged in the venting line between the liquid fuel tank and the active carbon filter. The filter has sev...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The tank (1) has a fuel filler (2), a venting line (3) with an active carbon filter (4) and a fuel line (7) between the tank and the internal combustion engine. A cryotechnical condenser (5) is arranged in the venting line between the liquid fuel tank and the active carbon filter. The filter has several temperatures below the ambient temperature, in particular temperature below the fuel saturation vapor pressure.
Die Erfindung bezieht sich auf einen kryotechnischen Kondensator 5 für Kraftstoff, der innerhalb einer Entlüftungsleitung 3 vor einem Aktivkohlefilter 4 angeordnet ist. Die Entlüftungsleitung 3 ist hierbei durch eine Zirkulationsleitung 9 ergänzt, so daß Kraftstoffgas vom Flüssigkraftstofftank 1 zum kryotechnischen Kondensator 5 gefördert und in einen Sammelbehälter 6 geführt werden kann. Während der Betankung wird überschüssiges Kraftstoffgas der Entlüftungsleitung im kryotechnischen Kondensator 5 abgeschieden, um eine Überbelastung des Aktivkohlefilters 4 zu vermeiden. |
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