Vehicle with lamp unit adjacent to bumper being connected to a guide which is fixed to vehicle body
The lamp unit (1) and the bumper (3) are connected to a guide (4), which is fixed to the vehicle body (6). The lamp unit is connected to the guide with at least one clip connection (8), and is clipped to an elastic web (9) of the guide. The bumper is connected to the guide with at least one clip con...
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Format: | Patent |
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Zusammenfassung: | The lamp unit (1) and the bumper (3) are connected to a guide (4), which is fixed to the vehicle body (6). The lamp unit is connected to the guide with at least one clip connection (8), and is clipped to an elastic web (9) of the guide. The bumper is connected to the guide with at least one clip connection. The guide can be fixed to the vehicle body by at least one bolt (5) and/or at least one straddling nut. An independent claim is also included for the method of assembling a lamp unit and a bumper to a vehicle.
Normalerweise werden Stoßfänger über Führungen am Fahrzeug befestigt. Um die geforderten Fugenmaße zu erreichen, müssen die Führungen an den angrenzenden Bauteilen ausgerichtet werden. Da diese Bauteile ebenfalls Toleranzen aufweisen, werden spezielle Lehren für die Montage benötigt. Dennoch treten immer wieder ungleichmäßige Fugenverläufe auf. Aufgabe der Erfindung ist es, ein Fahrzeug mit einer Leuchteneinheit zu schaffen, die ein definiertes Spaltmaß zu einem daran angrenzenden Stoßfänger aufweist. DOLLAR A Gemäß Patentanspruch 1 weist ein Fahrzeug eine Leuchteneinheit auf, die ein durch eine Scheibe (2) frontseitig abgedecktes Leuchtengehäuse (1) hat, wobei die Leuchteneinheit an einen Stoßfänger (3) angrenzt. Das Leuchtengehäuse (1) und der Stoßfänger (3) sind mit mindestens einer Führung (4) verbunden, die am Fahrzeugaufbau (6) befestigt ist. Die Führung (4) erzeugt einen Formschluss zwischen der Leuchteneinheit und dem Stoßfänger (3). Somit wird eine fest vorgegebene Fuge (7) zwischen der Leuchteneinheit und dem Stoßfänger (3) definiert. |
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