Door of motor vehicle has detachable cover element closing off fitting opening in inner panelling and with recess extending from inner panelling in direction of outer skin, defining stowage space and provided with holders for objects

The motor vehicle's door (12) has an outer skin and inner panelling (14), and a detachable cover element (24) for closing off a fitting opening (20) in the inner panelling. The cover element has a recess extending from the inner panelling in the direction of the outer skin and defining a stowag...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: SCHMITZ, STEFAN, KUMMETER, STEFAN
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
Schlagworte:
Online-Zugang:Volltext bestellen
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Beschreibung
Zusammenfassung:The motor vehicle's door (12) has an outer skin and inner panelling (14), and a detachable cover element (24) for closing off a fitting opening (20) in the inner panelling. The cover element has a recess extending from the inner panelling in the direction of the outer skin and defining a stowage space and provided with holders for the fastening of objects accommodated in the stowage space. The cover element has at least one base body and a flap to close off the opening and which is hinge-connected to the base body. Die Erfindung betrifft eine Kraftfahrzeugtür mit einer Türaußenhaut und einer Türinnenverkleidung, wobei die Türinnenverkleidung eine Öffnung, um einen Türinnenraum zwischen Türinnenverkleidung und Türaußenhaut wenigstens abschnittweise z. B. für Montagearbeiten zugänglich zu machen, und ein lösbares Abdeckelement zum Verschließen der Öffnung aufweist. DOLLAR A Erfindungsgemäß weist das Abdeckelement eine sich von der Türinnenverkleidung aus in Richtung auf die Türaußenhaut zu erstreckende und einen Ablageraum definierende Vertiefung auf und ist mit Halterungen zum Befestigen von in dem Ablageraum unterbringbaren Gegenständen versehen. DOLLAR A Verwendung zum Beispiel für die Abdeckung von Türtrennstellen in Kraftfahrzeugtüren mit elektrischen Komponenten.