Roof-mounted carrier for motor vehicles has cross strut with one roller at each end connected torsion-proof, and engaging via profiles into roller tracks

The carrier has a rigid cross strut with ends sliding in roof-mounted guide rails, and with rollers acting with tracks on the rails to prevent strut jamming. The strut (3) has a roller (4,4') aligned to the neighboring guide rail (1,1') at each of its ends. The rollers are positioned oppos...

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1. Verfasser: FREISINGER, MATTHIAS
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The carrier has a rigid cross strut with ends sliding in roof-mounted guide rails, and with rollers acting with tracks on the rails to prevent strut jamming. The strut (3) has a roller (4,4') aligned to the neighboring guide rail (1,1') at each of its ends. The rollers are positioned opposite to each other, are connected non-turnable, and are in friction or positive engagement with the associated roller track (8,8') via interlocking profiles (9,9'). The rollers are spring-loaded (15,15') into engagement with the tracks, and there is a grip (14) to release the locking engagement. Eine Kraftfahrzeug-Dachlastträgeranordnung enthält einen längs dachseitiger Führungsschienen (1, 1') verschiebbar abgestützten Querträger (3), der an seinen Enden mit Rollen (4, 4') bestückt ist, die sich an Rollflächen (8, 8') der Führungsschienen (1, 1') abstützen und so einem Verkanten des Querträgers (3) entgegenwirken. Zwecks Minimierung des Aufwands an Rollen (4, 4') und Platz ist an jedem Querträgerende nur eine Rolle (4, 4') vorgesehen, und zwar senkrecht und parallel zur jeweiligen Führungsschiene (1, 1'), sind ferner beide Rollen (4, 4') drehsteif verbunden und stehen schließlich beide Rollen (4, 4') in kraft- oder formschlüssigem Eingriff mit den Rollflächen (8, 8').