Elektrisches Antriebssystem für ein Kraftfahrzeug, insbesondere für einen Kraftwagen, sowie Kraftfahrzeug
Die Erfindung betrifft ein elektrisches Antriebssystem (10) für ein Kraftfahrzeug, mit einer elektrischen Maschine (18), welche einen Stator (20) und einen Rotor (22) aufweist-Vorgesehen ist ein Mehrstufengetriebe (28), welches einen ersten Planetenradsatz (30) aufweist, welcher eine erste Welle (32...
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Format: | Patent |
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creator | Haerter, Tobias Schilder, Tobias |
description | Die Erfindung betrifft ein elektrisches Antriebssystem (10) für ein Kraftfahrzeug, mit einer elektrischen Maschine (18), welche einen Stator (20) und einen Rotor (22) aufweist-Vorgesehen ist ein Mehrstufengetriebe (28), welches einen ersten Planetenradsatz (30) aufweist, welcher eine erste Welle (32); eine zweite Welle (34), welches als ein erster Planetenträger ausgebildet ist, an welchem erste Planetenräder (42) drehbar gelagert sind, und eine dritte Welle (36) aufweist. Vorgesehen ist ein Differentialgetriebe (46), welches einen Differentialplanetenträger (48) als Differentialeingangswelle, ein erstes Differentialsonnenrad (52) als erste Differentialausgangswelle, ein zweites Differentialsonnenrad (54) als zweite Differentialausgangswelle und erste Differentialausgleichsräder aufweist (74), welche drehbar an dem Differentialplanetenträger (48) angeordnet sind und mit dem ersten Differentialsonnenrad (52) kämmen. Zweite Differentialausgleichsräder (76) sind drehbar an dem Differentialplanetenträger (48) angeordnet und kämmen mit dem zweiten Differentialsonnenrad (54) kämmen.
The invention relates to an electric propulsion system (10) for a motor vehicle, with an electric machine (18) which has a stator (20) and a rotor (22), with a multiple-speed gear mechanism (28) which has a first planetary gear set (30) which in turn has a first shaft (32), a second shaft (34) in the form of a first planet carrier on which first planet gears (42) are rotatably mounted, and a third shaft (36) with a differential (46) which in turn has a differential planet carrier (48) as differential input shaft, a first differential sun gear (52) as first differential output shaft, a second differential sun gear (54) as second differential output shaft, first differential gears (74) which are arranged rotatably on the differential planet carrier (48) and mesh with the first differential sun gear (52), and second differential gears (76) which are arranged rotatably on the differential planet carrier (48) and mesh with the second differential sun gear (54). |
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The invention relates to an electric propulsion system (10) for a motor vehicle, with an electric machine (18) which has a stator (20) and a rotor (22), with a multiple-speed gear mechanism (28) which has a first planetary gear set (30) which in turn has a first shaft (32), a second shaft (34) in the form of a first planet carrier on which first planet gears (42) are rotatably mounted, and a third shaft (36) with a differential (46) which in turn has a differential planet carrier (48) as differential input shaft, a first differential sun gear (52) as first differential output shaft, a second differential sun gear (54) as second differential output shaft, first differential gears (74) which are arranged rotatably on the differential planet carrier (48) and mesh with the first differential sun gear (52), and second differential gears (76) which are arranged rotatably on the differential planet carrier (48) and mesh with the second differential sun gear (54).</description><language>ger</language><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES ; ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES ; ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES ; AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES ; BLASTING ; ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS ; GEARING ; GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS ; HEATING ; INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES ; LIGHTING ; MECHANICAL ENGINEERING ; PERFORMING OPERATIONS ; THERMAL INSULATION IN GENERAL ; TRANSPORTING ; VEHICLES IN GENERAL ; WEAPONS</subject><creationdate>2024</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20240801&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102023000286A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25562,76317</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20240801&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102023000286A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>Haerter, Tobias</creatorcontrib><creatorcontrib>Schilder, Tobias</creatorcontrib><title>Elektrisches Antriebssystem für ein Kraftfahrzeug, insbesondere für einen Kraftwagen, sowie Kraftfahrzeug</title><description>Die Erfindung betrifft ein elektrisches Antriebssystem (10) für ein Kraftfahrzeug, mit einer elektrischen Maschine (18), welche einen Stator (20) und einen Rotor (22) aufweist-Vorgesehen ist ein Mehrstufengetriebe (28), welches einen ersten Planetenradsatz (30) aufweist, welcher eine erste Welle (32); eine zweite Welle (34), welches als ein erster Planetenträger ausgebildet ist, an welchem erste Planetenräder (42) drehbar gelagert sind, und eine dritte Welle (36) aufweist. Vorgesehen ist ein Differentialgetriebe (46), welches einen Differentialplanetenträger (48) als Differentialeingangswelle, ein erstes Differentialsonnenrad (52) als erste Differentialausgangswelle, ein zweites Differentialsonnenrad (54) als zweite Differentialausgangswelle und erste Differentialausgleichsräder aufweist (74), welche drehbar an dem Differentialplanetenträger (48) angeordnet sind und mit dem ersten Differentialsonnenrad (52) kämmen. Zweite Differentialausgleichsräder (76) sind drehbar an dem Differentialplanetenträger (48) angeordnet und kämmen mit dem zweiten Differentialsonnenrad (54) kämmen.
The invention relates to an electric propulsion system (10) for a motor vehicle, with an electric machine (18) which has a stator (20) and a rotor (22), with a multiple-speed gear mechanism (28) which has a first planetary gear set (30) which in turn has a first shaft (32), a second shaft (34) in the form of a first planet carrier on which first planet gears (42) are rotatably mounted, and a third shaft (36) with a differential (46) which in turn has a differential planet carrier (48) as differential input shaft, a first differential sun gear (52) as first differential output shaft, a second differential sun gear (54) as second differential output shaft, first differential gears (74) which are arranged rotatably on the differential planet carrier (48) and mesh with the first differential sun gear (52), and second differential gears (76) which are arranged rotatably on the differential planet carrier (48) and mesh with the second differential sun gear (54).</description><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES</subject><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES</subject><subject>ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES</subject><subject>AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES</subject><subject>BLASTING</subject><subject>ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS</subject><subject>GEARING</subject><subject>GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS</subject><subject>HEATING</subject><subject>INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES</subject><subject>LIGHTING</subject><subject>MECHANICAL ENGINEERING</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>THERMAL INSULATION IN GENERAL</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>VEHICLES IN GENERAL</subject><subject>WEAPONS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2024</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZMh2zUnNLinKLE7OSC1WcMwDMlOTiosri0tScxXSDu8pUkjNzFPwLkpMK0lLzCiqSi1N11HIzCtOSi3Oz0tJLUqFK0qFKitPTE_N01Eozi_PTEXVyMPAmpaYU5zKC6W5GVTdXEOcPXRTC_LjU4sLEpNT81JL4l1cDQ2MDIyMDQwMjCzMHA2NiVUHACPRROo</recordid><startdate>20240801</startdate><enddate>20240801</enddate><creator>Haerter, Tobias</creator><creator>Schilder, Tobias</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20240801</creationdate><title>Elektrisches Antriebssystem für ein Kraftfahrzeug, insbesondere für einen Kraftwagen, sowie Kraftfahrzeug</title><author>Haerter, Tobias ; Schilder, Tobias</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_DE102023000286A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>ger</language><creationdate>2024</creationdate><topic>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES</topic><topic>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES</topic><topic>ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES</topic><topic>AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES</topic><topic>BLASTING</topic><topic>ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS</topic><topic>GEARING</topic><topic>GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS</topic><topic>HEATING</topic><topic>INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES</topic><topic>LIGHTING</topic><topic>MECHANICAL ENGINEERING</topic><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>THERMAL INSULATION IN GENERAL</topic><topic>TRANSPORTING</topic><topic>VEHICLES IN GENERAL</topic><topic>WEAPONS</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>Haerter, Tobias</creatorcontrib><creatorcontrib>Schilder, Tobias</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>Haerter, Tobias</au><au>Schilder, Tobias</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>Elektrisches Antriebssystem für ein Kraftfahrzeug, insbesondere für einen Kraftwagen, sowie Kraftfahrzeug</title><date>2024-08-01</date><risdate>2024</risdate><abstract>Die Erfindung betrifft ein elektrisches Antriebssystem (10) für ein Kraftfahrzeug, mit einer elektrischen Maschine (18), welche einen Stator (20) und einen Rotor (22) aufweist-Vorgesehen ist ein Mehrstufengetriebe (28), welches einen ersten Planetenradsatz (30) aufweist, welcher eine erste Welle (32); eine zweite Welle (34), welches als ein erster Planetenträger ausgebildet ist, an welchem erste Planetenräder (42) drehbar gelagert sind, und eine dritte Welle (36) aufweist. Vorgesehen ist ein Differentialgetriebe (46), welches einen Differentialplanetenträger (48) als Differentialeingangswelle, ein erstes Differentialsonnenrad (52) als erste Differentialausgangswelle, ein zweites Differentialsonnenrad (54) als zweite Differentialausgangswelle und erste Differentialausgleichsräder aufweist (74), welche drehbar an dem Differentialplanetenträger (48) angeordnet sind und mit dem ersten Differentialsonnenrad (52) kämmen. Zweite Differentialausgleichsräder (76) sind drehbar an dem Differentialplanetenträger (48) angeordnet und kämmen mit dem zweiten Differentialsonnenrad (54) kämmen.
The invention relates to an electric propulsion system (10) for a motor vehicle, with an electric machine (18) which has a stator (20) and a rotor (22), with a multiple-speed gear mechanism (28) which has a first planetary gear set (30) which in turn has a first shaft (32), a second shaft (34) in the form of a first planet carrier on which first planet gears (42) are rotatably mounted, and a third shaft (36) with a differential (46) which in turn has a differential planet carrier (48) as differential input shaft, a first differential sun gear (52) as first differential output shaft, a second differential sun gear (54) as second differential output shaft, first differential gears (74) which are arranged rotatably on the differential planet carrier (48) and mesh with the first differential sun gear (52), and second differential gears (76) which are arranged rotatably on the differential planet carrier (48) and mesh with the second differential sun gear (54).</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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