Pedal für ein Fahrzeug, insbesondere ein Kraftzeug
Die Erfindung betrifft ein Pedal (P) für ein Fahrzeug, insbesondere ein Kraftfahrzeug, mit einer Betätigungsfläche (31), die an einem Ende eines um eine Schwenkachse (S) schwenkbaren Pedalarms (2) angeordnet ist, wobei über die Betätigungsfläche (31) eine Kraft zur Betätigung des Pedals (P) eingelei...
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Hauptverfasser: | , |
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Format: | Patent |
Sprache: | ger |
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creator | Ridder, Ralf Viethen, Claus |
description | Die Erfindung betrifft ein Pedal (P) für ein Fahrzeug, insbesondere ein Kraftfahrzeug, mit einer Betätigungsfläche (31), die an einem Ende eines um eine Schwenkachse (S) schwenkbaren Pedalarms (2) angeordnet ist, wobei über die Betätigungsfläche (31) eine Kraft zur Betätigung des Pedals (P) eingeleitet werden kann, wobei der Pedalarm (2) auf einer der Schwenkachse (S) zugewandten Seite eine Innenfläche (21) hat und auf einer der Schwenkachse (S) abgewandten Seite eine Außenfläche (22) hat, wobei sowohl die Innenfläche (21) als auch die Außenfläche (22) bogenförmig um die Schwenkachse (S) des Pedalarms (2) gekrümmt ausgeführt sind.
The invention relates to a pedal (P) for a vehicle, in particular a motor vehicle, comprising an actuation surface (31) that is arranged on one end of a pedal arm (2), which can be pivoted about a pivot axis (S), wherein a force can be introduced via the actuation surface (31) in order to actuate the pedal (P). The pedal arm (2) has an inner surface (21) on the face facing the pivot axis (S) and an outer surface (22) on the face facing away from the pivot axis (S), and both the inner surface (21) as well as the outer surface (22) have a curved design in the shape of an arch about the pivot axis (S) of the pedal arm (2). |
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The invention relates to a pedal (P) for a vehicle, in particular a motor vehicle, comprising an actuation surface (31) that is arranged on one end of a pedal arm (2), which can be pivoted about a pivot axis (S), wherein a force can be introduced via the actuation surface (31) in order to actuate the pedal (P). The pedal arm (2) has an inner surface (21) on the face facing the pivot axis (S) and an outer surface (22) on the face facing away from the pivot axis (S), and both the inner surface (21) as well as the outer surface (22) have a curved design in the shape of an arch about the pivot axis (S) of the pedal arm (2).</description><language>ger</language><subject>ARRANGEMENT OF BRAKING ELEMENTS ON VEHICLES IN GENERAL ; ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES ; ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES ; ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES ; AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES ; BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF, IN GENERAL ; CONTROL DEVICES OR SYSTEMS INSOFAR AS CHARACTERISED BYMECHANICAL FEATURES ONLY ; CONTROLLING ; INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES ; PERFORMING OPERATIONS ; PHYSICS ; PORTABLE DEVICES FOR PREVENTING UNWANTED MOVEMENT OFVEHICLES ; REGULATING ; TRANSPORTING ; VEHICLE BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF ; VEHICLE MODIFICATIONS TO FACILITATE COOLING OF BRAKES ; VEHICLES IN GENERAL</subject><creationdate>2024</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20240321&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102022123587A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,776,881,25544,76293</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20240321&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102022123587A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>Ridder, Ralf</creatorcontrib><creatorcontrib>Viethen, Claus</creatorcontrib><title>Pedal für ein Fahrzeug, insbesondere ein Kraftzeug</title><description>Die Erfindung betrifft ein Pedal (P) für ein Fahrzeug, insbesondere ein Kraftfahrzeug, mit einer Betätigungsfläche (31), die an einem Ende eines um eine Schwenkachse (S) schwenkbaren Pedalarms (2) angeordnet ist, wobei über die Betätigungsfläche (31) eine Kraft zur Betätigung des Pedals (P) eingeleitet werden kann, wobei der Pedalarm (2) auf einer der Schwenkachse (S) zugewandten Seite eine Innenfläche (21) hat und auf einer der Schwenkachse (S) abgewandten Seite eine Außenfläche (22) hat, wobei sowohl die Innenfläche (21) als auch die Außenfläche (22) bogenförmig um die Schwenkachse (S) des Pedalarms (2) gekrümmt ausgeführt sind.
The invention relates to a pedal (P) for a vehicle, in particular a motor vehicle, comprising an actuation surface (31) that is arranged on one end of a pedal arm (2), which can be pivoted about a pivot axis (S), wherein a force can be introduced via the actuation surface (31) in order to actuate the pedal (P). The pedal arm (2) has an inner surface (21) on the face facing the pivot axis (S) and an outer surface (22) on the face facing away from the pivot axis (S), and both the inner surface (21) as well as the outer surface (22) have a curved design in the shape of an arch about the pivot axis (S) of the pedal arm (2).</description><subject>ARRANGEMENT OF BRAKING ELEMENTS ON VEHICLES IN GENERAL</subject><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES</subject><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES</subject><subject>ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES</subject><subject>AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES</subject><subject>BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF, IN GENERAL</subject><subject>CONTROL DEVICES OR SYSTEMS INSOFAR AS CHARACTERISED BYMECHANICAL FEATURES ONLY</subject><subject>CONTROLLING</subject><subject>INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>PHYSICS</subject><subject>PORTABLE DEVICES FOR PREVENTING UNWANTED MOVEMENT OFVEHICLES</subject><subject>REGULATING</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>VEHICLE BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF</subject><subject>VEHICLE MODIFICATIONS TO FACILITATE COOLING OF BRAKES</subject><subject>VEHICLES IN GENERAL</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2024</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZDAOSE1JzFFIO7ynSCE1M0_BLTGjqCq1NF1HITOvOCm1OD8vJbUoFSzlXZSYVgKS42FgTUvMKU7lhdLcDKpuriHOHrqpBfnxqcUFicmpeakl8S6uhgZGBkZGhkbGphbmjobGxKoDAHiILic</recordid><startdate>20240321</startdate><enddate>20240321</enddate><creator>Ridder, Ralf</creator><creator>Viethen, Claus</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20240321</creationdate><title>Pedal für ein Fahrzeug, insbesondere ein Kraftzeug</title><author>Ridder, Ralf ; Viethen, Claus</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_DE102022123587A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>ger</language><creationdate>2024</creationdate><topic>ARRANGEMENT OF BRAKING ELEMENTS ON VEHICLES IN GENERAL</topic><topic>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES</topic><topic>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES</topic><topic>ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES</topic><topic>AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES</topic><topic>BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF, IN GENERAL</topic><topic>CONTROL DEVICES OR SYSTEMS INSOFAR AS CHARACTERISED BYMECHANICAL FEATURES ONLY</topic><topic>CONTROLLING</topic><topic>INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES</topic><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>PHYSICS</topic><topic>PORTABLE DEVICES FOR PREVENTING UNWANTED MOVEMENT OFVEHICLES</topic><topic>REGULATING</topic><topic>TRANSPORTING</topic><topic>VEHICLE BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF</topic><topic>VEHICLE MODIFICATIONS TO FACILITATE COOLING OF BRAKES</topic><topic>VEHICLES IN GENERAL</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>Ridder, Ralf</creatorcontrib><creatorcontrib>Viethen, Claus</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>Ridder, Ralf</au><au>Viethen, Claus</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>Pedal für ein Fahrzeug, insbesondere ein Kraftzeug</title><date>2024-03-21</date><risdate>2024</risdate><abstract>Die Erfindung betrifft ein Pedal (P) für ein Fahrzeug, insbesondere ein Kraftfahrzeug, mit einer Betätigungsfläche (31), die an einem Ende eines um eine Schwenkachse (S) schwenkbaren Pedalarms (2) angeordnet ist, wobei über die Betätigungsfläche (31) eine Kraft zur Betätigung des Pedals (P) eingeleitet werden kann, wobei der Pedalarm (2) auf einer der Schwenkachse (S) zugewandten Seite eine Innenfläche (21) hat und auf einer der Schwenkachse (S) abgewandten Seite eine Außenfläche (22) hat, wobei sowohl die Innenfläche (21) als auch die Außenfläche (22) bogenförmig um die Schwenkachse (S) des Pedalarms (2) gekrümmt ausgeführt sind.
The invention relates to a pedal (P) for a vehicle, in particular a motor vehicle, comprising an actuation surface (31) that is arranged on one end of a pedal arm (2), which can be pivoted about a pivot axis (S), wherein a force can be introduced via the actuation surface (31) in order to actuate the pedal (P). The pedal arm (2) has an inner surface (21) on the face facing the pivot axis (S) and an outer surface (22) on the face facing away from the pivot axis (S), and both the inner surface (21) as well as the outer surface (22) have a curved design in the shape of an arch about the pivot axis (S) of the pedal arm (2).</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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