Schaltbare Kupplungseinheit
Eine schaltbare Kupplungseinheit zur Kopplung einer Antriebskomponente umfasst eine Primärseite (102, 202, 302, 402, 502, 602, 702, 802) und eine Sekundärseite (104, 204, 304, 404, 504, 604), die zur Drehmitnahme formschlüssig miteinander verbindbar sind, wobei die Sekundärseite (104, 204, 304, 404,...
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creator | Stöckner, Bastian Buchert, Josia Swinger, Evan Schuster, Robert |
description | Eine schaltbare Kupplungseinheit zur Kopplung einer Antriebskomponente umfasst eine Primärseite (102, 202, 302, 402, 502, 602, 702, 802) und eine Sekundärseite (104, 204, 304, 404, 504, 604), die zur Drehmitnahme formschlüssig miteinander verbindbar sind, wobei die Sekundärseite (104, 204, 304, 404, 504, 604) umfänglich verteilte Mitnahmeausnehmungen (174, 176; 274, 276; 374; 474; 574; 674; 774; 874) aufweist, wobei die Primärseite (102, 202, 302, 402, 502, 602, 702, 802) umfänglich verteilte Mitnahmeklauen (160, 162; 260, 262; 360, 362; 460, 462; 560, 562; 660, 662; 760, 762; 860, 862) aufweist, die zum Einrücken in die Mitnahmeausnehmungen der Sekundärseite (104, 204, 304, 404, 504, 604) ausgebildet sind, wobei die Mitnahmeklauen (160, 162; 260, 262; 360, 362; 460, 462; 560, 562; 660, 662; 760, 762; 860, 862) eine Gruppe erster Mitnahmeklauen (160, 260, 360, 460, 560, 660, 760, 860) und eine Gruppe zweiter Mitnahmeklauen (162, 262, 362, 462, 562, 662, 762, 862) umfassen, wobei die ersten Mitnahmeklauen (160, 260, 360, 460, 560, 660, 760, 860) zwischen einer eingerückten Stellung und einer ausgerückten Stellung in Bezug auf die Mitnahmeausnehmungen (174, 176; 274, 276; 374; 474; 574; 674; 774; 874) verlagerbar sind, wobei die zweiten Mitnahmeklauen (162, 262, 362, 462, 562, 662, 762, 862) zwischen einer eingerückten Stellung und einer ausgerückten Stellung in Bezug auf die Mitnahmeausnehmungen (174, 176; 274, 276; 374; 474; 574; 674; 774; 874) verlagerbar sind, und wobei die ersten Mitnahmeklauen (160, 162; 260, 262; 360, 362; 460, 462; 560, 562; 660, 662; 760, 762; 860, 862) und die zweiten Mitnahmeklauen (162, 262, 362, 462, 562, 662, 762, 862) relativ zueinander verlagerbar sind.
A switchable clutch unit for coupling a drive component, wherein the clutch unit comprises: a primary side and a secondary side, which can be positively connected to one another for rotary driving, wherein the secondary side has driving recesses distributed around the circumference, wherein the primary side has driving claws distributed around the circumference, which are formed for engaging in the driving recesses of the secondary side, wherein the driving claws comprise a group of first driving claws and a group of second driving claws, wherein the first driving claws can be moved between an engaged position and an disengaged position with respect to the driving recesses, wherein the second driving claws are displaceable between an engaged position and an disengaged position |
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A switchable clutch unit for coupling a drive component, wherein the clutch unit comprises: a primary side and a secondary side, which can be positively connected to one another for rotary driving, wherein the secondary side has driving recesses distributed around the circumference, wherein the primary side has driving claws distributed around the circumference, which are formed for engaging in the driving recesses of the secondary side, wherein the driving claws comprise a group of first driving claws and a group of second driving claws, wherein the first driving claws can be moved between an engaged position and an disengaged position with respect to the driving recesses, wherein the second driving claws are displaceable between an engaged position and an disengaged position with respect to the driving recesses, and wherein the first driving claws and the second driving claws are displaceable relative to one another.</description><language>ger</language><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES ; ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES ; ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES ; AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES ; BLASTING ; BRAKES ; CLUTCHES ; COUPLINGS FOR TRANSMITTING ROTATION ; ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS ; GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS ; HEATING ; INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES ; LIGHTING ; MECHANICAL ENGINEERING ; PERFORMING OPERATIONS ; THERMAL INSULATION IN GENERAL ; TRANSPORTING ; VEHICLES IN GENERAL ; WEAPONS</subject><creationdate>2023</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20230629&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102021132955B4$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,776,881,25543,76293</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20230629&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102021132955B4$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>Stöckner, Bastian</creatorcontrib><creatorcontrib>Buchert, Josia</creatorcontrib><creatorcontrib>Swinger, Evan</creatorcontrib><creatorcontrib>Schuster, Robert</creatorcontrib><title>Schaltbare Kupplungseinheit</title><description>Eine schaltbare Kupplungseinheit zur Kopplung einer Antriebskomponente umfasst eine Primärseite (102, 202, 302, 402, 502, 602, 702, 802) und eine Sekundärseite (104, 204, 304, 404, 504, 604), die zur Drehmitnahme formschlüssig miteinander verbindbar sind, wobei die Sekundärseite (104, 204, 304, 404, 504, 604) umfänglich verteilte Mitnahmeausnehmungen (174, 176; 274, 276; 374; 474; 574; 674; 774; 874) aufweist, wobei die Primärseite (102, 202, 302, 402, 502, 602, 702, 802) umfänglich verteilte Mitnahmeklauen (160, 162; 260, 262; 360, 362; 460, 462; 560, 562; 660, 662; 760, 762; 860, 862) aufweist, die zum Einrücken in die Mitnahmeausnehmungen der Sekundärseite (104, 204, 304, 404, 504, 604) ausgebildet sind, wobei die Mitnahmeklauen (160, 162; 260, 262; 360, 362; 460, 462; 560, 562; 660, 662; 760, 762; 860, 862) eine Gruppe erster Mitnahmeklauen (160, 260, 360, 460, 560, 660, 760, 860) und eine Gruppe zweiter Mitnahmeklauen (162, 262, 362, 462, 562, 662, 762, 862) umfassen, wobei die ersten Mitnahmeklauen (160, 260, 360, 460, 560, 660, 760, 860) zwischen einer eingerückten Stellung und einer ausgerückten Stellung in Bezug auf die Mitnahmeausnehmungen (174, 176; 274, 276; 374; 474; 574; 674; 774; 874) verlagerbar sind, wobei die zweiten Mitnahmeklauen (162, 262, 362, 462, 562, 662, 762, 862) zwischen einer eingerückten Stellung und einer ausgerückten Stellung in Bezug auf die Mitnahmeausnehmungen (174, 176; 274, 276; 374; 474; 574; 674; 774; 874) verlagerbar sind, und wobei die ersten Mitnahmeklauen (160, 162; 260, 262; 360, 362; 460, 462; 560, 562; 660, 662; 760, 762; 860, 862) und die zweiten Mitnahmeklauen (162, 262, 362, 462, 562, 662, 762, 862) relativ zueinander verlagerbar sind.
A switchable clutch unit for coupling a drive component, wherein the clutch unit comprises: a primary side and a secondary side, which can be positively connected to one another for rotary driving, wherein the secondary side has driving recesses distributed around the circumference, wherein the primary side has driving claws distributed around the circumference, which are formed for engaging in the driving recesses of the secondary side, wherein the driving claws comprise a group of first driving claws and a group of second driving claws, wherein the first driving claws can be moved between an engaged position and an disengaged position with respect to the driving recesses, wherein the second driving claws are displaceable between an engaged position and an disengaged position with respect to the driving recesses, and wherein the first driving claws and the second driving claws are displaceable relative to one another.</description><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES</subject><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES</subject><subject>ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES</subject><subject>AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES</subject><subject>BLASTING</subject><subject>BRAKES</subject><subject>CLUTCHES</subject><subject>COUPLINGS FOR TRANSMITTING ROTATION</subject><subject>ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS</subject><subject>GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS</subject><subject>HEATING</subject><subject>INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES</subject><subject>LIGHTING</subject><subject>MECHANICAL ENGINEERING</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>THERMAL INSULATION IN GENERAL</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>VEHICLES IN GENERAL</subject><subject>WEAPONS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2023</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZJAOTs5IzClJSixKVfAuLSjIKc1LL07NzMtIzSzhYWBNS8wpTuWF0twMqm6uIc4euqkF-fGpxQWJyal5qSXxLq6GBkYGRoaGxkaWpqZOJsbEqgMAsg8lSg</recordid><startdate>20230629</startdate><enddate>20230629</enddate><creator>Stöckner, Bastian</creator><creator>Buchert, Josia</creator><creator>Swinger, Evan</creator><creator>Schuster, Robert</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20230629</creationdate><title>Schaltbare Kupplungseinheit</title><author>Stöckner, Bastian ; 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274, 276; 374; 474; 574; 674; 774; 874) aufweist, wobei die Primärseite (102, 202, 302, 402, 502, 602, 702, 802) umfänglich verteilte Mitnahmeklauen (160, 162; 260, 262; 360, 362; 460, 462; 560, 562; 660, 662; 760, 762; 860, 862) aufweist, die zum Einrücken in die Mitnahmeausnehmungen der Sekundärseite (104, 204, 304, 404, 504, 604) ausgebildet sind, wobei die Mitnahmeklauen (160, 162; 260, 262; 360, 362; 460, 462; 560, 562; 660, 662; 760, 762; 860, 862) eine Gruppe erster Mitnahmeklauen (160, 260, 360, 460, 560, 660, 760, 860) und eine Gruppe zweiter Mitnahmeklauen (162, 262, 362, 462, 562, 662, 762, 862) umfassen, wobei die ersten Mitnahmeklauen (160, 260, 360, 460, 560, 660, 760, 860) zwischen einer eingerückten Stellung und einer ausgerückten Stellung in Bezug auf die Mitnahmeausnehmungen (174, 176; 274, 276; 374; 474; 574; 674; 774; 874) verlagerbar sind, wobei die zweiten Mitnahmeklauen (162, 262, 362, 462, 562, 662, 762, 862) zwischen einer eingerückten Stellung und einer ausgerückten Stellung in Bezug auf die Mitnahmeausnehmungen (174, 176; 274, 276; 374; 474; 574; 674; 774; 874) verlagerbar sind, und wobei die ersten Mitnahmeklauen (160, 162; 260, 262; 360, 362; 460, 462; 560, 562; 660, 662; 760, 762; 860, 862) und die zweiten Mitnahmeklauen (162, 262, 362, 462, 562, 662, 762, 862) relativ zueinander verlagerbar sind.
A switchable clutch unit for coupling a drive component, wherein the clutch unit comprises: a primary side and a secondary side, which can be positively connected to one another for rotary driving, wherein the secondary side has driving recesses distributed around the circumference, wherein the primary side has driving claws distributed around the circumference, which are formed for engaging in the driving recesses of the secondary side, wherein the driving claws comprise a group of first driving claws and a group of second driving claws, wherein the first driving claws can be moved between an engaged position and an disengaged position with respect to the driving recesses, wherein the second driving claws are displaceable between an engaged position and an disengaged position with respect to the driving recesses, and wherein the first driving claws and the second driving claws are displaceable relative to one another.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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