Verfahren zum Ausgeben von Steuersignalen zur Steuerung eines automatisierten Fahrzeugs

Die Erfindung beschreibt ein Verfahren zum Ausgeben von Steuersignalen zur Steuerung eines automatisierten Fahrzeugs an eine Ausstiegsposition mit den Schritten:* Empfangen (101) eines Zielortes eines Fahrzeuginsassen;* Ermitteln (102) eines Aufenthaltsortes des Fahrzeuginsassen im Fahrzeug, insbeso...

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Hauptverfasser: Christian, Markus, Matschke, Thomas
Format: Patent
Sprache:ger
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creator Christian, Markus
Matschke, Thomas
description Die Erfindung beschreibt ein Verfahren zum Ausgeben von Steuersignalen zur Steuerung eines automatisierten Fahrzeugs an eine Ausstiegsposition mit den Schritten:* Empfangen (101) eines Zielortes eines Fahrzeuginsassen;* Ermitteln (102) eines Aufenthaltsortes des Fahrzeuginsassen im Fahrzeug, insbesondere eines Sitzplatzes des Fahrzeuginsassen;* Empfangen (103) von Umfelddaten einer Umgebung des Zielorts;* Ermitteln (104) einer Ausstiegsposition am Zielort basierend auf den empfangenen Umfelddaten und dem ermittelten Sitzplatz des Fahrzeuginsassen;* Ausgeben (105) von Steuersignalen zur Steuerung des automatisierten Fahrzeugs an die ermittelte Ausstiegsposition. The invention describes a method for outputting control signals for controlling an automated vehicle so that it proceeds to a vehicle-exiting position comprising the steps; * receiving (101) a destination of a vehicle occupant: * determining (102) a location of the vehicle occupant in the vehicle, in particular a seating location of the vehicle occupant; * receiving (103) surroundings data about an area surrounding the destination; * determining (104) a vehicle-exiting position at the destination on the basis of the received surroundings data and the determined seating location of the vehicle occupant; * outputting (105) control signals relating to the controlling of the automated vehicle so that it proceeds to the determined vehicle-exiting position.
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The invention describes a method for outputting control signals for controlling an automated vehicle so that it proceeds to a vehicle-exiting position comprising the steps; * receiving (101) a destination of a vehicle occupant: * determining (102) a location of the vehicle occupant in the vehicle, in particular a seating location of the vehicle occupant; * receiving (103) surroundings data about an area surrounding the destination; * determining (104) a vehicle-exiting position at the destination on the basis of the received surroundings data and the determined seating location of the vehicle occupant; * outputting (105) control signals relating to the controlling of the automated vehicle so that it proceeds to the determined vehicle-exiting position.</description><language>ger</language><subject>CONJOINT CONTROL OF VEHICLE SUB-UNITS OF DIFFERENT TYPE ORDIFFERENT FUNCTION ; CONTROL SYSTEMS SPECIALLY ADAPTED FOR HYBRID VEHICLES ; PERFORMING OPERATIONS ; ROAD VEHICLE DRIVE CONTROL SYSTEMS FOR PURPOSES NOT RELATED TOTHE CONTROL OF A PARTICULAR SUB-UNIT ; TRANSPORTING ; VEHICLES IN GENERAL</subject><creationdate>2020</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20200102&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=102018210450A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,777,882,25545,76296</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20200102&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=102018210450A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>Christian, Markus</creatorcontrib><creatorcontrib>Matschke, Thomas</creatorcontrib><title>Verfahren zum Ausgeben von Steuersignalen zur Steuerung eines automatisierten Fahrzeugs</title><description>Die Erfindung beschreibt ein Verfahren zum Ausgeben von Steuersignalen zur Steuerung eines automatisierten Fahrzeugs an eine Ausstiegsposition mit den Schritten:* Empfangen (101) eines Zielortes eines Fahrzeuginsassen;* Ermitteln (102) eines Aufenthaltsortes des Fahrzeuginsassen im Fahrzeug, insbesondere eines Sitzplatzes des Fahrzeuginsassen;* Empfangen (103) von Umfelddaten einer Umgebung des Zielorts;* Ermitteln (104) einer Ausstiegsposition am Zielort basierend auf den empfangenen Umfelddaten und dem ermittelten Sitzplatz des Fahrzeuginsassen;* Ausgeben (105) von Steuersignalen zur Steuerung des automatisierten Fahrzeugs an die ermittelte Ausstiegsposition. The invention describes a method for outputting control signals for controlling an automated vehicle so that it proceeds to a vehicle-exiting position comprising the steps; * receiving (101) a destination of a vehicle occupant: * determining (102) a location of the vehicle occupant in the vehicle, in particular a seating location of the vehicle occupant; * receiving (103) surroundings data about an area surrounding the destination; * determining (104) a vehicle-exiting position at the destination on the basis of the received surroundings data and the determined seating location of the vehicle occupant; * outputting (105) control signals relating to the controlling of the automated vehicle so that it proceeds to the determined vehicle-exiting position.</description><subject>CONJOINT CONTROL OF VEHICLE SUB-UNITS OF DIFFERENT TYPE ORDIFFERENT FUNCTION</subject><subject>CONTROL SYSTEMS SPECIALLY ADAPTED FOR HYBRID VEHICLES</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>ROAD VEHICLE DRIVE CONTROL SYSTEMS FOR PURPOSES NOT RELATED TOTHE CONTROL OF A PARTICULAR SUB-UNIT</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>VEHICLES IN GENERAL</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2020</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNqNjLEKwjAYhLM4iPoOWRyFpCp0LdriruhYfuUaA21S8icOfXqD9AGcjrvv45bicUfo6B3g5JQGWSU2eOby8U5eIxICW-Oo__EwT8kZCevAklL0A0XLFiFmp8lXE5LhtVh01DM2c67Etqlvp8sOo2_BI73gENtzrVWhdFlodTiqSu__9b6bdzxP</recordid><startdate>20200102</startdate><enddate>20200102</enddate><creator>Christian, Markus</creator><creator>Matschke, Thomas</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20200102</creationdate><title>Verfahren zum Ausgeben von Steuersignalen zur Steuerung eines automatisierten Fahrzeugs</title><author>Christian, Markus ; Matschke, Thomas</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_DE102018210450A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>ger</language><creationdate>2020</creationdate><topic>CONJOINT CONTROL OF VEHICLE SUB-UNITS OF DIFFERENT TYPE ORDIFFERENT FUNCTION</topic><topic>CONTROL SYSTEMS SPECIALLY ADAPTED FOR HYBRID VEHICLES</topic><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>ROAD VEHICLE DRIVE CONTROL SYSTEMS FOR PURPOSES NOT RELATED TOTHE CONTROL OF A PARTICULAR SUB-UNIT</topic><topic>TRANSPORTING</topic><topic>VEHICLES IN GENERAL</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>Christian, Markus</creatorcontrib><creatorcontrib>Matschke, Thomas</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>Christian, Markus</au><au>Matschke, Thomas</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>Verfahren zum Ausgeben von Steuersignalen zur Steuerung eines automatisierten Fahrzeugs</title><date>2020-01-02</date><risdate>2020</risdate><abstract>Die Erfindung beschreibt ein Verfahren zum Ausgeben von Steuersignalen zur Steuerung eines automatisierten Fahrzeugs an eine Ausstiegsposition mit den Schritten:* Empfangen (101) eines Zielortes eines Fahrzeuginsassen;* Ermitteln (102) eines Aufenthaltsortes des Fahrzeuginsassen im Fahrzeug, insbesondere eines Sitzplatzes des Fahrzeuginsassen;* Empfangen (103) von Umfelddaten einer Umgebung des Zielorts;* Ermitteln (104) einer Ausstiegsposition am Zielort basierend auf den empfangenen Umfelddaten und dem ermittelten Sitzplatz des Fahrzeuginsassen;* Ausgeben (105) von Steuersignalen zur Steuerung des automatisierten Fahrzeugs an die ermittelte Ausstiegsposition. 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