Pedalemulator für ein Kraftfahrzeug

Die vorliegende Erfindung betrifft einen Pedalemulator für ein Kraftfahrzeug.Um einen Pedalemulator für ein Kraftfahrzeug anzugeben, bei dem die Nachahmung der haptischen Rückmeldungen bei der Betätigung eines Pedals verbessert ist, wird vorgeschlagen, dass der Pedalemulator ein Basisteil (2) zur Mo...

Ausführliche Beschreibung

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Hauptverfasser: Irle, Henning, Austermeier, Werner, Irrgang, Marcus
Format: Patent
Sprache:ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:Die vorliegende Erfindung betrifft einen Pedalemulator für ein Kraftfahrzeug.Um einen Pedalemulator für ein Kraftfahrzeug anzugeben, bei dem die Nachahmung der haptischen Rückmeldungen bei der Betätigung eines Pedals verbessert ist, wird vorgeschlagen, dass der Pedalemulator ein Basisteil (2) zur Montage des Pedalemulators an ein Chassis und ein relativ zu dem Basisteil (2) bewegbares Stellteil (4) zur Montage des Pedalemulators an ein Pedal umfasst, wobei das Stellteil (4) mit dem Basisteil (2) mittels einer Parallelschaltung von einer aus mindestens zwei Federn (12, 20) bestehenden ersten Reihenschaltung, einem Dämpfer (24) und einem Hystereseerzeugungssystem (8, 18) in Kraftübertragungsverbindung ist. A pedal emulator (20, 100) is provided. The pedal emulator includes an emulator piston (28, 102) coupled to a damper (46, D1) that is contained within a housing (22, 104). The damper is surrounded by first (34, S1) and second (38, S2) springs that are carried by a lower spring seat (114), the lower spring seat being upwardly biased by a third spring (S3), for example a wave spring. The first and second springs and the third spring cooperate to provide a counter-force that is tailored to the desired feel of the pedal. First and second sensors measure travel (72, 74) and force in response to downward compression of the emulator piston, and the damper provides hysteresis upon return travel of the emulator piston. A method comprising: providing a brake pedal emulator (100) including an emulator piston (102), the emulator piston (102) being operatively coupled to a brake pedal, wherein the brake pedal emulator (100) is adapted to provide a first force response during a first portion of travel of the emulator piston (102) and a second force response during a second portion of travel of the emulator piston (102); detecting a sequence of actuations of the brake pedal using the brake pedal emulator (100) for conversion into a selected driver input command; and providing vibratory feedback to the brake pedal using a haptic actuator, the vibratory feedback being in response to the selection of a driver input command.