SYSTEM UND VERFAHREN ZUR ENERGIEOPTIMIERUNG BEIM BREMSEN EINES AUTONOMEN FAHRZEUGS
Fahrzeugbetriebssysteme werden autonom betrieben. Eine Transiente auf einem aufkommenden Weg des Fahrzeugs wird aus einem Vergleich von Fahrzeug-Wegdaten und Fahrzeugzustandsdaten mit einem Schwellwert von Mechanismen des ersten Betriebssystems bestimmt. Betriebsparameter für eines von dem ersten un...
Gespeichert in:
Hauptverfasser: | , , , , , , , , |
---|---|
Format: | Patent |
Sprache: | ger |
Schlagworte: | |
Online-Zugang: | Volltext bestellen |
Tags: |
Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
|
container_end_page | |
---|---|
container_issue | |
container_start_page | |
container_title | |
container_volume | |
creator | MCBRIDE, JAMES ROBERT CROMBEZ, DALE SCOTT ATTARD, CHRISTOPHER SZUSZMAN, PAUL JOSEPH WILLIAMS, WAYNE WORREL, PETER FRANCIS YU, HAI IVAN, JEROME CHARLES JOYCE, JOHN P |
description | Fahrzeugbetriebssysteme werden autonom betrieben. Eine Transiente auf einem aufkommenden Weg des Fahrzeugs wird aus einem Vergleich von Fahrzeug-Wegdaten und Fahrzeugzustandsdaten mit einem Schwellwert von Mechanismen des ersten Betriebssystems bestimmt. Betriebsparameter für eines von dem ersten und zweiten Betriebssystem werden gemäß dem Vergleich ausgewählt. Die ausgewählten Betriebsparameter werden auf den Betrieb des einen des ersten und zweiten Betriebssystems angewandt.
Vehicle operating systems are autonomously operated. A transient in an upcoming path of the vehicle is determined from a comparison of vehicle path data and vehicle status data to a threshold of mechanism first operating system. Operational parameters for one of first and second operating systems are selected according to the comparison. The selected operational parameters are applied to the operation of the one of the first and second operating systems. |
format | Patent |
fullrecord | <record><control><sourceid>epo_EVB</sourceid><recordid>TN_cdi_epo_espacenet_DE102015104342A1</recordid><sourceformat>XML</sourceformat><sourcesystem>PC</sourcesystem><sourcerecordid>DE102015104342A1</sourcerecordid><originalsourceid>FETCH-epo_espacenet_DE102015104342A13</originalsourceid><addsrcrecordid>eNqNi7EKwjAYBrs4iPoO_-IoJG19gNZ-TTMkkT-JYJdSJE6ihfr-WMEHcDoO7tYZ-6sPMBRtQxdwW3UMS31kggUrDXcO2mhwtIpqaEM1w_ilgbbwVMXgrDOLf9ceUflttrqPjzntftxk-xbh1B3S9BrSPI239EzvoYEUuZBHKcqizCtZ_Nt9AItZMYM</addsrcrecordid><sourcetype>Open Access Repository</sourcetype><iscdi>true</iscdi><recordtype>patent</recordtype></control><display><type>patent</type><title>SYSTEM UND VERFAHREN ZUR ENERGIEOPTIMIERUNG BEIM BREMSEN EINES AUTONOMEN FAHRZEUGS</title><source>esp@cenet</source><creator>MCBRIDE, JAMES ROBERT ; CROMBEZ, DALE SCOTT ; ATTARD, CHRISTOPHER ; SZUSZMAN, PAUL JOSEPH ; WILLIAMS, WAYNE ; WORREL, PETER FRANCIS ; YU, HAI ; IVAN, JEROME CHARLES ; JOYCE, JOHN P</creator><creatorcontrib>MCBRIDE, JAMES ROBERT ; CROMBEZ, DALE SCOTT ; ATTARD, CHRISTOPHER ; SZUSZMAN, PAUL JOSEPH ; WILLIAMS, WAYNE ; WORREL, PETER FRANCIS ; YU, HAI ; IVAN, JEROME CHARLES ; JOYCE, JOHN P</creatorcontrib><description>Fahrzeugbetriebssysteme werden autonom betrieben. Eine Transiente auf einem aufkommenden Weg des Fahrzeugs wird aus einem Vergleich von Fahrzeug-Wegdaten und Fahrzeugzustandsdaten mit einem Schwellwert von Mechanismen des ersten Betriebssystems bestimmt. Betriebsparameter für eines von dem ersten und zweiten Betriebssystem werden gemäß dem Vergleich ausgewählt. Die ausgewählten Betriebsparameter werden auf den Betrieb des einen des ersten und zweiten Betriebssystems angewandt.
Vehicle operating systems are autonomously operated. A transient in an upcoming path of the vehicle is determined from a comparison of vehicle path data and vehicle status data to a threshold of mechanism first operating system. Operational parameters for one of first and second operating systems are selected according to the comparison. The selected operational parameters are applied to the operation of the one of the first and second operating systems.</description><language>ger</language><subject>ARRANGEMENTS, SYSTEMS OR APPARATUS FOR CHECKING NOT PROVIDEDFOR ELSEWHERE ; CHECKING-DEVICES ; CONJOINT CONTROL OF VEHICLE SUB-UNITS OF DIFFERENT TYPE ORDIFFERENT FUNCTION ; CONTROL SYSTEMS SPECIALLY ADAPTED FOR HYBRID VEHICLES ; CONTROLLING ; GENERATING RANDOM NUMBERS ; PERFORMING OPERATIONS ; PHYSICS ; REGISTERING OR INDICATING THE WORKING OF MACHINES ; REGULATING ; ROAD VEHICLE DRIVE CONTROL SYSTEMS FOR PURPOSES NOT RELATED TOTHE CONTROL OF A PARTICULAR SUB-UNIT ; SYSTEMS FOR CONTROLLING OR REGULATING NON-ELECTRIC VARIABLES ; TIME OR ATTENDANCE REGISTERS ; TRANSPORTING ; VEHICLES IN GENERAL ; VOTING OR LOTTERY APPARATUS</subject><creationdate>2015</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20151001&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102015104342A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,776,881,25542,76289</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20151001&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102015104342A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>MCBRIDE, JAMES ROBERT</creatorcontrib><creatorcontrib>CROMBEZ, DALE SCOTT</creatorcontrib><creatorcontrib>ATTARD, CHRISTOPHER</creatorcontrib><creatorcontrib>SZUSZMAN, PAUL JOSEPH</creatorcontrib><creatorcontrib>WILLIAMS, WAYNE</creatorcontrib><creatorcontrib>WORREL, PETER FRANCIS</creatorcontrib><creatorcontrib>YU, HAI</creatorcontrib><creatorcontrib>IVAN, JEROME CHARLES</creatorcontrib><creatorcontrib>JOYCE, JOHN P</creatorcontrib><title>SYSTEM UND VERFAHREN ZUR ENERGIEOPTIMIERUNG BEIM BREMSEN EINES AUTONOMEN FAHRZEUGS</title><description>Fahrzeugbetriebssysteme werden autonom betrieben. Eine Transiente auf einem aufkommenden Weg des Fahrzeugs wird aus einem Vergleich von Fahrzeug-Wegdaten und Fahrzeugzustandsdaten mit einem Schwellwert von Mechanismen des ersten Betriebssystems bestimmt. Betriebsparameter für eines von dem ersten und zweiten Betriebssystem werden gemäß dem Vergleich ausgewählt. Die ausgewählten Betriebsparameter werden auf den Betrieb des einen des ersten und zweiten Betriebssystems angewandt.
Vehicle operating systems are autonomously operated. A transient in an upcoming path of the vehicle is determined from a comparison of vehicle path data and vehicle status data to a threshold of mechanism first operating system. Operational parameters for one of first and second operating systems are selected according to the comparison. The selected operational parameters are applied to the operation of the one of the first and second operating systems.</description><subject>ARRANGEMENTS, SYSTEMS OR APPARATUS FOR CHECKING NOT PROVIDEDFOR ELSEWHERE</subject><subject>CHECKING-DEVICES</subject><subject>CONJOINT CONTROL OF VEHICLE SUB-UNITS OF DIFFERENT TYPE ORDIFFERENT FUNCTION</subject><subject>CONTROL SYSTEMS SPECIALLY ADAPTED FOR HYBRID VEHICLES</subject><subject>CONTROLLING</subject><subject>GENERATING RANDOM NUMBERS</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>PHYSICS</subject><subject>REGISTERING OR INDICATING THE WORKING OF MACHINES</subject><subject>REGULATING</subject><subject>ROAD VEHICLE DRIVE CONTROL SYSTEMS FOR PURPOSES NOT RELATED TOTHE CONTROL OF A PARTICULAR SUB-UNIT</subject><subject>SYSTEMS FOR CONTROLLING OR REGULATING NON-ELECTRIC VARIABLES</subject><subject>TIME OR ATTENDANCE REGISTERS</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>VEHICLES IN GENERAL</subject><subject>VOTING OR LOTTERY APPARATUS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2015</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNqNi7EKwjAYBrs4iPoO_-IoJG19gNZ-TTMkkT-JYJdSJE6ihfr-WMEHcDoO7tYZ-6sPMBRtQxdwW3UMS31kggUrDXcO2mhwtIpqaEM1w_ilgbbwVMXgrDOLf9ceUflttrqPjzntftxk-xbh1B3S9BrSPI239EzvoYEUuZBHKcqizCtZ_Nt9AItZMYM</recordid><startdate>20151001</startdate><enddate>20151001</enddate><creator>MCBRIDE, JAMES ROBERT</creator><creator>CROMBEZ, DALE SCOTT</creator><creator>ATTARD, CHRISTOPHER</creator><creator>SZUSZMAN, PAUL JOSEPH</creator><creator>WILLIAMS, WAYNE</creator><creator>WORREL, PETER FRANCIS</creator><creator>YU, HAI</creator><creator>IVAN, JEROME CHARLES</creator><creator>JOYCE, JOHN P</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20151001</creationdate><title>SYSTEM UND VERFAHREN ZUR ENERGIEOPTIMIERUNG BEIM BREMSEN EINES AUTONOMEN FAHRZEUGS</title><author>MCBRIDE, JAMES ROBERT ; CROMBEZ, DALE SCOTT ; ATTARD, CHRISTOPHER ; SZUSZMAN, PAUL JOSEPH ; WILLIAMS, WAYNE ; WORREL, PETER FRANCIS ; YU, HAI ; IVAN, JEROME CHARLES ; JOYCE, JOHN P</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_DE102015104342A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>ger</language><creationdate>2015</creationdate><topic>ARRANGEMENTS, SYSTEMS OR APPARATUS FOR CHECKING NOT PROVIDEDFOR ELSEWHERE</topic><topic>CHECKING-DEVICES</topic><topic>CONJOINT CONTROL OF VEHICLE SUB-UNITS OF DIFFERENT TYPE ORDIFFERENT FUNCTION</topic><topic>CONTROL SYSTEMS SPECIALLY ADAPTED FOR HYBRID VEHICLES</topic><topic>CONTROLLING</topic><topic>GENERATING RANDOM NUMBERS</topic><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>PHYSICS</topic><topic>REGISTERING OR INDICATING THE WORKING OF MACHINES</topic><topic>REGULATING</topic><topic>ROAD VEHICLE DRIVE CONTROL SYSTEMS FOR PURPOSES NOT RELATED TOTHE CONTROL OF A PARTICULAR SUB-UNIT</topic><topic>SYSTEMS FOR CONTROLLING OR REGULATING NON-ELECTRIC VARIABLES</topic><topic>TIME OR ATTENDANCE REGISTERS</topic><topic>TRANSPORTING</topic><topic>VEHICLES IN GENERAL</topic><topic>VOTING OR LOTTERY APPARATUS</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>MCBRIDE, JAMES ROBERT</creatorcontrib><creatorcontrib>CROMBEZ, DALE SCOTT</creatorcontrib><creatorcontrib>ATTARD, CHRISTOPHER</creatorcontrib><creatorcontrib>SZUSZMAN, PAUL JOSEPH</creatorcontrib><creatorcontrib>WILLIAMS, WAYNE</creatorcontrib><creatorcontrib>WORREL, PETER FRANCIS</creatorcontrib><creatorcontrib>YU, HAI</creatorcontrib><creatorcontrib>IVAN, JEROME CHARLES</creatorcontrib><creatorcontrib>JOYCE, JOHN P</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>MCBRIDE, JAMES ROBERT</au><au>CROMBEZ, DALE SCOTT</au><au>ATTARD, CHRISTOPHER</au><au>SZUSZMAN, PAUL JOSEPH</au><au>WILLIAMS, WAYNE</au><au>WORREL, PETER FRANCIS</au><au>YU, HAI</au><au>IVAN, JEROME CHARLES</au><au>JOYCE, JOHN P</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>SYSTEM UND VERFAHREN ZUR ENERGIEOPTIMIERUNG BEIM BREMSEN EINES AUTONOMEN FAHRZEUGS</title><date>2015-10-01</date><risdate>2015</risdate><abstract>Fahrzeugbetriebssysteme werden autonom betrieben. Eine Transiente auf einem aufkommenden Weg des Fahrzeugs wird aus einem Vergleich von Fahrzeug-Wegdaten und Fahrzeugzustandsdaten mit einem Schwellwert von Mechanismen des ersten Betriebssystems bestimmt. Betriebsparameter für eines von dem ersten und zweiten Betriebssystem werden gemäß dem Vergleich ausgewählt. Die ausgewählten Betriebsparameter werden auf den Betrieb des einen des ersten und zweiten Betriebssystems angewandt.
Vehicle operating systems are autonomously operated. A transient in an upcoming path of the vehicle is determined from a comparison of vehicle path data and vehicle status data to a threshold of mechanism first operating system. Operational parameters for one of first and second operating systems are selected according to the comparison. The selected operational parameters are applied to the operation of the one of the first and second operating systems.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
fulltext | fulltext_linktorsrc |
identifier | |
ispartof | |
issn | |
language | ger |
recordid | cdi_epo_espacenet_DE102015104342A1 |
source | esp@cenet |
subjects | ARRANGEMENTS, SYSTEMS OR APPARATUS FOR CHECKING NOT PROVIDEDFOR ELSEWHERE CHECKING-DEVICES CONJOINT CONTROL OF VEHICLE SUB-UNITS OF DIFFERENT TYPE ORDIFFERENT FUNCTION CONTROL SYSTEMS SPECIALLY ADAPTED FOR HYBRID VEHICLES CONTROLLING GENERATING RANDOM NUMBERS PERFORMING OPERATIONS PHYSICS REGISTERING OR INDICATING THE WORKING OF MACHINES REGULATING ROAD VEHICLE DRIVE CONTROL SYSTEMS FOR PURPOSES NOT RELATED TOTHE CONTROL OF A PARTICULAR SUB-UNIT SYSTEMS FOR CONTROLLING OR REGULATING NON-ELECTRIC VARIABLES TIME OR ATTENDANCE REGISTERS TRANSPORTING VEHICLES IN GENERAL VOTING OR LOTTERY APPARATUS |
title | SYSTEM UND VERFAHREN ZUR ENERGIEOPTIMIERUNG BEIM BREMSEN EINES AUTONOMEN FAHRZEUGS |
url | https://sfx.bib-bvb.de/sfx_tum?ctx_ver=Z39.88-2004&ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_tim=2025-02-12T02%3A54%3A06IST&url_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=infofi/fmt:kev:mtx:ctx&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com:primo3-Article-epo_EVB&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:patent&rft.genre=patent&rft.au=MCBRIDE,%20JAMES%20ROBERT&rft.date=2015-10-01&rft_id=info:doi/&rft_dat=%3Cepo_EVB%3EDE102015104342A1%3C/epo_EVB%3E%3Curl%3E%3C/url%3E&disable_directlink=true&sfx.directlink=off&sfx.report_link=0&rft_id=info:oai/&rft_id=info:pmid/&rfr_iscdi=true |