Method for performing lane change on actual track of e.g. motor car to neighboring objective track, involves determining presence of lane change adequate transport gap based on location and movement data of vehicles

The method involves initializing the lane change by first vehicle (101) automatically or by an entry in vehicle. The presence of a lane change adequate transport gap (110) is determined based on first location and movement data of the first vehicle, and second location and movement data of second ve...

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Bibliographische Detailangaben
1. Verfasser: OLSZEWSKI, DIRK
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The method involves initializing the lane change by first vehicle (101) automatically or by an entry in vehicle. The presence of a lane change adequate transport gap (110) is determined based on first location and movement data of the first vehicle, and second location and movement data of second vehicles (104-106) driving on a target track (107). The lane change of the first vehicle is performed autonomously, if lane change adequate transport gap is present. Independent claims are included for the following: (1) a driver assistance system for performing lane change on actual track; and (2) a motor car. Die Erfindung betrifft ein Verfahren und ein Fahrerassistenzsystem zur Durchführung eines Fahrspurwechsels eines auf einer Ist-Spur (108) autonom fahrenden Fahrzeugs (101) auf eine benachbarte Ziel-Spur (107). Das erfindungsgemäße Verfahren zeichnet sich dadurch aus, dass der Fahrspurwechsel durch das Fahrzeug selbsttätig oder durch eine Eingabe im Fahrzeug (101) initialisiert wird, auf Basis von ersten Orts- und Bewegungsdaten des Fahrzeugs (101) und von zweiten Orts- und Bewegungsdaten von auf der Ziel-Spur (107) fahrenden zweiten Fahrzeugen (104-106) ein Vorliegen einer für den Fahrspurwechsel adäquaten Verkehrslücke (110) ermittelt wird, und bei Vorliegen einer adäquaten Verkehrslücke (110) der Fahrspurwechsel von dem Fahrzeug (101) autonom ausgeführt wird.