Method of sand casting aluminum-based piston for light-duty and medium-duty diesel engine, involves forming piston mold around pattern, introducing molten aluminum-based metal into piston mold and contacting piston mold with solvent

A pattern including a dome and a reentrant bowl is formed. A piston mold is formed around the pattern. The mold comprises an aggregate material and a binder. The pattern is removed from the piston mold. A molten aluminum-based metal is introduced into piston mold. The piston mold is contacted with a...

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Hauptverfasser: KOPCHICK, JOSEPH C, OSBORNE, MARK A, RICCHI, RICHARD D
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:A pattern including a dome and a reentrant bowl is formed. A piston mold is formed around the pattern. The mold comprises an aggregate material and a binder. The pattern is removed from the piston mold. A molten aluminum-based metal is introduced into piston mold. The piston mold is contacted with a solvent, and the binder and aggregate are removed. The molten aluminum-based metal is cooled by solidifying at 400[deg] C or less and operating pressure of 200 bar or less. Thus, the sand casting of aluminum-based piston (1) is carried out. Dieselmotorkolben auf Aluminiumbasis und Verfahren zum Herstellen des Kolbens. Das Verfahren umfasst das Gießen des Kolbens mit komplexen Geometrien einschließlich hinterschnittener oder einspringender Merkmale. Das Gießen umfasst eine Einweg-Zuschlagform, die von dem Teil im Gusszustand entfernt werden kann. In einer Form umfasst die komplexe Geometrie eine hinterschnittene Brennraummulde, die in der Kolbenkuppel gebildet ist, während sie in einer anderen einen inneren Kühlkanal umfassen kann. Die hinterschnittene Mulde und die inneren Kühldurchgänge können mithilfe einer Einweg-Zuschlagform hergestellt werden.