Ice-resistant valve i.e. solenoid valve, for fuel cell system for motor car, has orifice passage formed with sharp edge such that moisture contained within reactant deposited on edge is conveyed from passage in environmental conditions
The valve (28) has a fluid inlet (28C) for receiving a fuel cell reactant. A fluid outlet (28D) is fluidly arranged downstream of the fluid inlet. A fluid reactant transit (28B) cooperates with the fluid inlet and the fluid outlet. One of the transit, the fluid inlet and the fluid outlet defines an...
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Format: | Patent |
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Zusammenfassung: | The valve (28) has a fluid inlet (28C) for receiving a fuel cell reactant. A fluid outlet (28D) is fluidly arranged downstream of the fluid inlet. A fluid reactant transit (28B) cooperates with the fluid inlet and the fluid outlet. One of the transit, the fluid inlet and the fluid outlet defines an orifice passage (29A) i.e. passive orifice passage, which is formed with a sharp edge such that a portion of moisture contained within the fuel cell reactant that is deposited on the sharp edge is conveyed from the orifice passage in environmental conditions. Independent claims are also included for the following: (1) a method for inhibiting freeze-related blockage of a reactant flow path in a fuel cell system of a motor car (2) a method for supporting cold catalytic heating during a fuel cell stack cold start in an environmental condition.
Komponente zum Reduzieren der Wahrscheinlichkeit einer eisbedingten Blockade in einer Brennstoffzelle und Verfahren zum Starten eines Brennstoffzellensystems. In einer Ausführungsform ist die Komponente ein separater Einsatz, der mit einer scharfen Vorderkante ausgestaltet ist, sodass in einem durch einen Öffnungskanal in der Komponente hindurchströmendem Reaktandenfluid vorhandene Wassertröpfchen von einer instabilen Formation an der Kante weg zu einer stabileren Formation in einem benachbarten Teil der Komponente befördert werden. In einer Form ist die Komponente bemessen, um sie in einen Ventileinlass zu passen, der wiederum in einem Strömungspfad eines feuchten Reaktanden angeordnet ist. Auf diese Weise gefrieren die Wassertröpfchen in dem Bereich um den Öffnungskanal herum nicht, wenn die Brennstoffzelle unter kalten Bedingungen - wie z. B. solchen, die mit Temperaturen an dem oder unter dem Gefrierpunkt von Wasser verbunden sind - betrieben wird, sodass eine eisbedingte Blockade des Strömungspfades nicht stattfindet. |
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