Hydrostatic positive-displacement engine e.g. digitally adjustable radial piston engine, for hybrid vehicle, has closing body whose contact surfaces are formed such that sticking effect between seat and stop surfaces is minimized

The engine i.e. digitally adjustable radial piston engine, has a high pressure valve (76) i.e. non-return valve, comprising a closing body i.e. plate, which is pressurized with a spring force over a valve spring (256) toward a valve seat (244) i.e. ring. The valve is closed when the body is attached...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: KUNZE, RUDOLF, LIPPERT, LORENZ, BERGMANN, BRIGITTE, JERCHEN, ADRIAN, FISCHER, THOMAS
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The engine i.e. digitally adjustable radial piston engine, has a high pressure valve (76) i.e. non-return valve, comprising a closing body i.e. plate, which is pressurized with a spring force over a valve spring (256) toward a valve seat (244) i.e. ring. The valve is closed when the body is attached to the seat and opened when the body is lifted from the seat. The body coincides with a seat surface and an annular stop face. Upper- and lower contact surfaces of the body are formed such that a sticking effect between the seat and stop surfaces is minimized. Offenbart ist eine hydrostatische Verdrängermaschine, insbesondere eine digital verstellbare Radialkolbenmaschine, mit einer Mehrzahl von Zylinder-Kolben-Einheiten. Diesen sind jeweils ein Niederdruckventil und ein als Rückschlagventil ausgebildetes Hochdruckventil zugeordnet. Das Hochdruckventil hat einen Schließkörper, der über eine Ventilfeder in Richtung eines Ventilsitzes mit einer Federkraft beaufschlagt ist. Teile mit denen der Schließkörper zusammentrifft, beispielsweise ein Ventilsitz oder ein Ventilanschlag, weisen hierbei eine möglichst kleine Fläche auf und/oder sind derart ausgestaltet, dass sie eine Antiklebegeometrie aufweisen.