Slat for spoke rotor of e.g. synchronous machine for use in electric scooter, has magnet retainer whose sectors comprise halt channel, which is connected with fastening regions and provided for receiving mounting elements
The slat (301) has recesses (5) formed between sectors (37) of a magnet retainer (30) for receiving permanent magnets (4), respectively. The recesses comprise respective magnet regions (51) for receiving the permanent magnets and respective fastening regions (52) for receiving curable mounting eleme...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The slat (301) has recesses (5) formed between sectors (37) of a magnet retainer (30) for receiving permanent magnets (4), respectively. The recesses comprise respective magnet regions (51) for receiving the permanent magnets and respective fastening regions (52) for receiving curable mounting elements (7). The sectors comprise a halt channel (36), which is connected with the fastening regions and provided for receiving the mounting elements. The mounting elements are made of rubber, ceramic or plastic i.e. thermosetting polymer. An independent claim is also included for a rotor.
Die vorliegende Erfindung betrifft eine Lamelle für einen Rotor einer elektrischen Maschine, insbesondere für einen Speichenrotor, die eine Wellenaufnahme umfasst, in deren Mitte eine Durchbohrung zur Aufnahme einer Welle vorgesehen ist, sowie eine Magnetaufnahme mit Sektoren, zwischen denen Aussparungen zur Aufnahme jeweils eines Dauermagneten vorgesehen sind, wobei die Aussparungen einen Magnetbereich zur Aufnahme des Dauermagneten und einen Befestigungsbereich zur Aufnahme einer aushärtbaren Befestigungsmasse umfassen, wobei in zumindest einem Sektor ein Haltekanal vorgesehen ist, der mit dem Befestigungsbereich verbunden und zur Aufnahme der aushärtbaren Befestigungsmasse vorgesehen ist. Die vorliegende Erfindung betrifft weiterhin einen Rotor mit einer solchen Lamelle sowie eine elektrische Maschine mit einem solchen Rotor. Die vorliegende Erfindung betrifft weiterhin einen Verstellantrieb mit einem solchen Motor. |
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