Motor vehicle has inner webs that are formed of recesses in respective size and shape according to predetermined rigidity and/or predetermined deformation behavior
The vehicle (1) has a chassis that is comprised of chassis pillars in a passenger compartment (3). A motor support (5) comprises upper, central and lower inner webs which are arranged horizontally or vertically in a longitudinal direction (x) of a multi-chamber closed hollow profile between opposite...
Gespeichert in:
Hauptverfasser: | , |
---|---|
Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
Schlagworte: | |
Online-Zugang: | Volltext bestellen |
Tags: |
Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
|
Zusammenfassung: | The vehicle (1) has a chassis that is comprised of chassis pillars in a passenger compartment (3). A motor support (5) comprises upper, central and lower inner webs which are arranged horizontally or vertically in a longitudinal direction (x) of a multi-chamber closed hollow profile between opposite side walls (19). The inner webs are formed of recesses in a respective size and shape according to a predetermined rigidity and/or a predetermined deformation behavior.
Aus der DE 195 38 457 A1 ist bereits ein Mehrkammerprofil für einen seitlichen Längsträger eines Kraftfahrzeuges mit mehreren Kammern bekannt. Aufgabe der Erfindung ist es, ein Kraftfahrzeug zu schaffen, bei dem Mehrkammerprofile eingesetzt sind, die einen beanspruchungsgerechten Leichtbau aufweisen. Dies wird dadurch erreicht, dass das Mehrkammerprofil ein geschlossenes Hohlprofil ist, in dem mindestens ein Innensteg in einer Längsrichtung x des Mehrkammerprofils zwischen gegenüberliegenden Seitenwänden angeordnet ist, und dass mindestens ein Innensteg mindestens eine Aussparung aufweist, deren Größe und Form entsprechend einer vorbestimmten (Crash-)Steifigkeit und/oder einem vorbestimmten Deformationsverhalten ausgelegt ist. |
---|