Device for rear-end loading and unloading of charging space of container or truck, has first drive unit to raise and lower lattice boxes using forklifts, and third drive unit to adjust distance of forklifts

The device has a first drive unit that is configured to raise and lower the lattice boxes using the forklifts (3). A second drive unit is configured to retract and extend the load. A third drive unit is configured to adjust the distance of the forklifts. The forklifts are passed in rails by chain wh...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: ZÄNKER, STEFAN, ZWINZSCHER, GERD, SCHNEIDER, ANDREAS, HERTRAMPF, THOMAS
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The device has a first drive unit that is configured to raise and lower the lattice boxes using the forklifts (3). A second drive unit is configured to retract and extend the load. A third drive unit is configured to adjust the distance of the forklifts. The forklifts are passed in rails by chain wheels. The rail and the draw bar are extendable. The drive modules (4) are more adjustable by transverse adjusting spindles transverse to the longitudinal extension of the forklifts. Die Erfindung betrifft eine Vorrichtung zum Beladen und/oder und Entladen, insbesondere zum heckseitigen Beladen und/oder Entladen eines Beladeraumes eines Containers, Wechselbehälters oder LKWs mit Transportgut wie Paletten (z.B. Europaletten), Gitterboxen und dergleichen, unter Verwendung von wenigstens zwei Verfahrgabeln, die mittels einer ersten Antriebseinheit anhebbar und absenkbar sind und mittels zweiten Antriebseinheit in den Beladeraum einfahrbar und ausfahrbar sind, wobei mittels einer dritten Antriebseinheit der Abstand der Verfahrgabeln zueinander verstellbar ist. Darüber hinaus ist die Vorrichtung zur Anpassung an verschiedene Laderaumgrößen modular aufgebaut und kann wahlweise als Anhängeraufbau oder mit Wechselbrückenaufbau mobil eingesetzt werden.