Method for loadings a low voltage battery for motor vehicle, involves configuring cooling device for cooling low voltage (LV)-direct current (DC)direct current (DC)-transducer and LV-battery, and operating transducer with full load
The method involves providing electrical power by a high voltage power supply such as a HV-battery (HV-B) or a plug connector (SV). A low voltage (LV)-direct current (DC)direct current (DC)-transducer (W) is configured for reducing a charging voltage of the high voltage power supply for the low volt...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The method involves providing electrical power by a high voltage power supply such as a HV-battery (HV-B) or a plug connector (SV). A low voltage (LV)-direct current (DC)direct current (DC)-transducer (W) is configured for reducing a charging voltage of the high voltage power supply for the low voltage battery (LV-B). A cooling device (KE) is configured for cooling the LV-DCDC-transducer and the LV-battery. The LV-DCDC-transducer is operated with full load (s). An independent claim is included for device for loading a low voltage battery for motor vehicle.
Die Erfindung betrifft eine Vorrichtung sowie ein Verfahren zum Laden einer LV-Batterie (LV-B), insbesondere für Kraftwagen, umfassend eine HV-Energiequelle (HV-B, SV) zum Bereitstellen von elektrischer Energie; einen LV-DCDC-Wandler (W) zum Herabsetzen einer Ladespannung von der HV-Energiequelle (HV-B, SV) für die LV-Batterie (LV-B); und eine Kühleinrichtung (KE) zum Kühlen des LV-DCDC-Wandlers (W) und/oder der LV-Batterie (LV-B), wobei der LV-DCDC-Wandler (W) im Wesentlichen bei Volllast getaktet (S) betrieben wird. |
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