Headlight i.e. movable headlight, for motor vehicle, has retaining element moved in longitudinal direction with respect to structure after exceeding threshold value, where retaining element is elastically connected with fixing element

The headlight (3) has a housing (5) whose body structure is provided with a cone-shaped retaining element (7) for holding the housing in the body structure. The retaining element is moved in vehicle longitudinal direction with respect to the body structure after exceeding a threshold value, where th...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
1. Verfasser: SUHM, DAVID
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
Schlagworte:
Online-Zugang:Volltext bestellen
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Beschreibung
Zusammenfassung:The headlight (3) has a housing (5) whose body structure is provided with a cone-shaped retaining element (7) for holding the housing in the body structure. The retaining element is moved in vehicle longitudinal direction with respect to the body structure after exceeding a threshold value, where the retaining element is elastically connected with a deformable fixing element. The retaining element is formed from a frusto-conical base body and a disk-shaped element. The base body is arranged with a base surface on the housing that is moved from a first position to a second position. The frusto-conical base body is designed as a screw. Die Erfindung betrifft einen Scheinwerfer (3), insbesondere für ein Fahrzeug, mit einem in einer Karosseriestruktur anordenbaren Gehäuse (5), welches mindestens ein Halteelement (7) zur Halterung des Gehäuses (5) in der Karosseriestruktur aufweist, wobei das Gehäuse (5) bei Einwirkung einer in Fahrzeuglängsrichtung gerichteten Stoßkraft nach Überschreiten eines Schwellwerts um einen in Richtung der Stoßkraft vorgebbaren Weg (s) verschiebbar is. Dabei ist das mindestens eine Halteelement (7) im Wesentlichen kegelförmig ausgebildet und bei einer Verschiebung des Gehäuses (4) in Richtung der Stoßkraft gegen ein mit der Karosseriestruktur verbundenes, elastisch verformbares Fixierelement (10) bewegbar.