Crumple zone, particularly front-end structure for motor vehicle, has energy absorbing element that is indirectly supported at lateral longitudinal beams, where energy absorbing element extends over longitudinal beam levels

The crumple zone has a longitudinal beam level (LT1) and other longitudinal beam levels (LT2,LT3), which are provided with respective lateral longitudinal beams (42,44,52). An energy absorbing element (60) is indirectly supported at the mutually associated lateral longitudinal beams, where the energ...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: SUMM, GERHARD, KAUSS, JOSEPH, WENDLER, ROLAND, RECH-LINKER, STEPHAN, LANDENBERGER, AXEL, BUCHFINK, JOACHIM, HERRE, JOACHIM
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
Schlagworte:
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Beschreibung
Zusammenfassung:The crumple zone has a longitudinal beam level (LT1) and other longitudinal beam levels (LT2,LT3), which are provided with respective lateral longitudinal beams (42,44,52). An energy absorbing element (60) is indirectly supported at the mutually associated lateral longitudinal beams, where the energy absorbing element extends over the two longitudinal beam levels. The energy absorbing element is supported on the side of the associated longitudinal beam levels through the intermediary of an associated load distribution element (62). Die Erfindung betrifft eine Knautschzone (40), insbesondere Vorbaustruktur (10), eines Kraftwagens, mit jeweiligen Längsträgern (42, 44, 52) einer ersten Längsträgerebene (LT1) und wenigstens einer weiteren Längsträgerebene (LT2, LT3), an welchen jeweilige Energieabsorptionselemente (60) abgestützt sind, wobei an den einander seitlich zugeordneten Längsträgern (42, 44, 52) ein jeweiliges Energieabsorptionselement (60) zumindest mittelbar abgestützt ist, welches sich über die zumindest zwei Längsträgerebenen (LT1, LT2, LT3) erstreckt.