Control element for e.g. compressed air brake for airplane, has actuating unit with intermediate position that is provided between positions in which output signal indicates minimum and maximum brake pressures respectively

The control element has an actuating unit for actuating an auxiliary and parking brake by an operator and is provided with a signal output for outputting electrical output signal (4,5,6,7) at the auxiliary and parking brake. The actuating unit has several intermediate positions that are provided bet...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: ZIMMERMANN, GUENTER, SCHMIDHOFER, THOMAS, HERZ, CHRISTIAN, WIPPERMANN, MICHAEL, OSTEN, MARCO VON, KRAFT, PETRA, KOB, WOLFGANG
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
Schlagworte:
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Beschreibung
Zusammenfassung:The control element has an actuating unit for actuating an auxiliary and parking brake by an operator and is provided with a signal output for outputting electrical output signal (4,5,6,7) at the auxiliary and parking brake. The actuating unit has several intermediate positions that are provided between the position (1) in which the output signal indicates minimum brake pressure and position (2) in which the output signal indicates maximum brake pressure. The signal output is connected with a controller of the auxiliary and parking brake by a signal cable. Die vorliegende Erfindung betrifft ein Bedienelement für eine elektrische Hilfs- und Feststellbremse, insbesondere eine Druckluftbremse, mit einem Betätigungsteil zum Betätigen der Hilfs- und Feststellbremse durch einen Bediener und mit mindestens einem Signalausgang zum Ausgeben eines elektrischen Ausgangssignals (4, 5, 6, 7) an die Hilfs- und Feststellbremse, wobei das Betätigungsteil zumindest eine erste Stellung (1) aufweist, in welcher das Ausgangssignal (4, 5, 6, 7) einen minimalen Bremsdruck signalisiert, und eine zweite Stellung (2) aufweist, in welcher das Ausgangssignal (4, 5, 6, 7) einen maximalen Bremsdruck signalisiert. Eine verbesserte Bedienbarkeit ergibt sich, wenn das Betätigungsteil eine Vielzahl von Zwischenstellungen zwischen der ersten Stellung (1) und der zweiten Stellung (2) aufweist.