Test device for checking radar-based driver assistance system of motor vehicle, has boom pivotally held at holding unit that is fastened to carrier vehicle side, where reflector unit has two corner reflectors, which are offset to each other

The test device (12) has a reflector unit (18) for reflecting the radar beams, which is mounted on a carrier vehicle (10) moving in the front of a motor vehicle and pivoted around vertical axis. A boom (14) is pivotally held at a holding unit (16) that is fastened to a carrier vehicle side. The refl...

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Bibliographische Detailangaben
1. Verfasser: PUCHINGER, WALTER
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The test device (12) has a reflector unit (18) for reflecting the radar beams, which is mounted on a carrier vehicle (10) moving in the front of a motor vehicle and pivoted around vertical axis. A boom (14) is pivotally held at a holding unit (16) that is fastened to a carrier vehicle side. The reflector unit has two corner reflectors (20), which are offset to each other in the vertical direction or in the transverse direction of the boom. The boom and the support vehicle are provided with a radar beam scattering or absorbing surface. Die Erfindung betrifft eine Testvorrichtung (12) zum Überprüfen eines radargestützten Fahrerassistenzsystems eines Kraftwagens, mit einer Radarstrahlen reflektierenden Reflektoreinheit (18), welche an einem vor dem Kraftwagen fahrenden Trägerfahrzeug (10) um dessen Hochachse verschwenkbar anbringbar ist, wobei die Testvorrichtung (12) einen Ausleger (14) umfasst, welche an einer trägerfahrzeugseitig befestigbaren Halteeinrichtung (16) verschwenkbar gehalten ist. Des Weiteren betrifft die Erfindung eine Testvorrichtung (24) zum Überprüfen eines radargestützten Fahrerassistenzsystems eines Kraftwagens, welche an einem vor dem Kraftwagen fahrenden Zugfahrzeug anbringbar ist und eine Radarstrahlen reflektierenden Reflektoreinheit (26, 28) umfasst, wobei die Testvorrichtung (24) einen Schlitten (30) umfasst, welcher mittels eines Zugmittels an dem Zugfahrzeug befestigbar ist und an welchem die Reflektoreinheit (26, 28) zumindest mittelbar angeordnet ist.