Method for controlling ventilation device of airbag in vehicle, involves determining seat position and derived occupant position as function of sensed vehicle longitudinal seat position and seat cushion height

The method involves opening a ventilation device (E) based on switching time after triggering a two-stage gas generator. The switching time is determined based on seat position. The seat position and derived occupant position are determined based on sensed vehicle longitudinal seat position and dete...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: RICHERT, JULIEN, WAGNER, ALFRED, BACHER, WERNER, EBERLE, WALTER
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The method involves opening a ventilation device (E) based on switching time after triggering a two-stage gas generator. The switching time is determined based on seat position. The seat position and derived occupant position are determined based on sensed vehicle longitudinal seat position and detected seat cushion height. The switching time is determined by depending on determined belt status (G). The switching time is determined based on predicted collision severity. The occupant position is determined depending on a vehicle seat longitudinal position. Die Erfindung betrifft ein Verfahren zur Ansteuerung einer Entlüftungsvorrichtung (E) eines Airbags mit einem Gasgenerator, wobei die Entlüftungsvorrichtung (E) in Abhängigkeit einer Schaltzeit (t, T) nach einem Auslösen des Gasgenerators geöffnet wird, wobei die Schaltzeit (t, T) zumindest in Abhängigkeit einer Sitzposition ermittelt wird. Erfindungsgemäß werden die Sitzposition und eine daraus abgeleitete Insassenposition in Abhängigkeit einer erfassten Fahrzeugsitzlängsposition und einer ermittelten Sitzpolsterhöhe bestimmt.