Plunger for control valve i.e. adjustable inlet valve, in hydraulic brake system, has closing body with valve seat, where closing body is arranged with notch, which increases back pressure area on closing body and effective fluid force
The plunger (10) has a shaft (12), and a closing body (14) that is arranged at an end of the shaft, where the closing body is arranged with a sealing geometry. The closing body is arranged with a valve seat (22) that forms a valve so as to stop a fluid flow. The closing body is arranged with a notch...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The plunger (10) has a shaft (12), and a closing body (14) that is arranged at an end of the shaft, where the closing body is arranged with a sealing geometry. The closing body is arranged with a valve seat (22) that forms a valve so as to stop a fluid flow. The closing body is arranged with a notch (16), which increases back pressure area on the closing body and effective fluid force. The notch is designed as a symmetrical recess around a vertical axis (18) of the plunger, where the symmetrical recess is formed as a cylindrical bore. The closing body is formed as a ball calotte. The valve is provided as normally open solenoid valves. Independent claims are also included for the following: (1) a control valve (2) a hydraulic brake system.
Die Erfindung betrifft einen Stößel (10) für ein Stellventil mit einem Schaft (12), an dessen einem Ende ein Schließkörper (14) mit einer Dichtgeometrie angeordnet ist, wobei der Schließkörper (14) mit einem Ventilsitz (22) ein Ventil bildet, um eine Fluidströmung (30) einzustellen, sowie ein Stellventil mit einem solchen Stößel (10) und ein korrespondierendes hydraulisches Bremssystem. Erfindungsgemäß ist am Schließkörper (14) mindestens eine Einkerbung (16) ausgebildet, welche einen Staudruckbereich am Schließkörper (14) und eine wirksame Fluidkraft vergrößert. |
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