Brake system for motor vehicles, has electrically actuated pressure modulating valve that sets wheel-specific braking pressure and is formed as idle closed two by two-way valve
The brake system has a main brake cylinder (2) with a pressure chamber (17) with whose pressure the wheel brakes (8,9,10,11) are impinged in fallback operation mode. The brake system also comprises a pressurizing agent reservoir (4) and a brake pedal (1) for actuating the main brake cylinder. The br...
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Format: | Patent |
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Zusammenfassung: | The brake system has a main brake cylinder (2) with a pressure chamber (17) with whose pressure the wheel brakes (8,9,10,11) are impinged in fallback operation mode. The brake system also comprises a pressurizing agent reservoir (4) and a brake pedal (1) for actuating the main brake cylinder. The brake pedal is coupled with a piston of the main brake cylinder. The electrically actuated division valves (21a,21b) separate the brake circuit in a brake circuit section. The electrically actuated pressure modulating valves (6a to 6d) set wheel-specific braking pressure and are formed as idle closed 2 by 2-way valves. The wheel brakes are directly connected with the output terminals of the division valve.
Die Erfindung betrifft eine Bremsanlage für Kraftfahrzeuge, die in einer "Brake-by-Wire" Betriebsart sowohl vom Fahrzeugführer als auch unabhängig vom Fahrzeugführer ansteuerbar ist, vorzugsweise in der "Brake-by-Wire" Betriebsart betrieben wird und in mindestens einer Rückfallbetriebsart betrieben werden kann, in der nur der Betrieb durch den Fahrzeugführer möglich ist. Die Bremsanlage weist u. a. eine elektrisch steuerbaren Druckquelle (5), die einen Bremssystemdruck abgibt, sowie eine Druckmodulationseinheit auf, die pro Radbremse (8-11) mindestens ein Druckmodulationsventil (6a-6d, 60a-60d; 7a-7d, 70a-70d) zum Einstellen radindividueller Bremsdrücke aufweist, die aus dem Bremssystemdruck abgeleitet werden. Um Bremsdruckregelvorgänge im Multiplexbetrieb durchführen zu können, wird erfindungsgemäß vorgeschlagen, dass das mindestens eine elektrisch betätigbare Druckmodulationsventil (6a-6d, 60a-60d; 7a-7d, 70a-70d) als ein stromlos geschlossenes 2/2-Wegeventil ausgebildet ist, und dass die Radbremsen (8-11) mit den Ausgangsanschlüssen der Trennventile (21a, 21b) direkt verbunden sind. |
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