Crash protection device i.e. adaptive crash structure, for motor vehicle e.g. passenger car, has shaping element deforming crash tube by tapering and directing towards inner wall of longitudinal beam when tube is subjected to impact force
The device (120) has a longitudinal beam (110) arranged parallel to a longitudinal axis of a vehicle (100). A shaping element is provided with a working axis, which is alignable in an angle to a longitudinal extension direction of the longitudinal beam. A crash tube is coaxially arranged to the work...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The device (120) has a longitudinal beam (110) arranged parallel to a longitudinal axis of a vehicle (100). A shaping element is provided with a working axis, which is alignable in an angle to a longitudinal extension direction of the longitudinal beam. A crash tube is coaxially arranged to the working axis of the shaping element. The shaping element deforms the crash tube by tapering and directing towards an inner wall of the longitudinal beam when the crash tube is subjected to impact force. The shaping element is connected with the longitudinal beam. Independent claims are also included for the following: (1) crash protection system for a motor vehicle (2) a method for receiving crash energy for a motor vehicle.
Die Erfindung betrifft eine Aufprallschutzeinrichtung (120) für ein Fahrzeug (100), wobei das Fahrzeug (100) zumindest einen im Wesentlichen parallel zu einer Längsachse des Fahrzeugs (100) angeordneten Längsträger (110) aufweist. Die Aufprallschutzeinrichtung umfasst ein Umformelement (210) mit einer Wirkachse (230), die in einem Winkel (α) zu einer Längserstreckungsrichtung (240) des Längsträgers (110) ausrichtbar ist, wobei ein Aufprallrohr (220) koaxial zur Wirkachse (230) des Umformelements (210) anordenbar ist, wobei das Umformelement (210) ausgebildet ist, das Aufprallrohr (220) durch Verjüngen zu deformieren und in Richtung einer Innenwand des Längsträgers (110) zu leiten, wenn das Aufprallrohr (220) mit einer Aufprallkraft (300) beaufschlagt ist. An der Innenwand des Längsträgers (110) wird mittels einer zweiten Deformation des Aufprallrohrs (220) weitere Aufprallenergie absorbiert. |
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