Absorbing valve arrangement for shock absorber of motor car, has through holes isolatable by non-return valves exhibiting different closing bias and comprising different flow surfaces, and absorbing piston arranged at piston rod
The arrangement has a cylinder (7) divided into two working chambers that are filled with absorbing liquid. Multiple throttles are connected with one another, and an absorbing piston is arranged at an end of a piston rod. An absorbing valve body (1) comprises through holes (3) that connect an absorb...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The arrangement has a cylinder (7) divided into two working chambers that are filled with absorbing liquid. Multiple throttles are connected with one another, and an absorbing piston is arranged at an end of a piston rod. An absorbing valve body (1) comprises through holes (3) that connect an absorbing liquid containing balancing area with one of the working chambers. The through holes are isolatable by non-return valves (2) that exhibit different closing bias, and comprise different flow surfaces. A valve flap (11) is attached at the absorbing valve body. The non-return valves are designed as plate valves.
Die Erfindung bezieht sich auf eine Dämpfventilanordnung für einen Stoßdämpfer für ein Fahrzeug, mit einem Zylinder 7, in dem ein Dämpfkolben axial verschiebbar angeordnet ist, der den Zylinder 7 in eine erste Arbeitskammer und eine zweite Arbeitskammer unterteilt, die mit einer Dämpfungsflüssigkeit gefüllt sind und die über eine oder mehrere Drosseln miteinander verbunden oder verbindbar sind. Dabei ist der Dämpfkolben an dem einen Ende einer Kobenstange angeordnet ist und die Kolbenstange durch die erste Arbeitskammer hindurch abgedichtet aus dem Zylinder 7 herausgeführt ist. Mit einem den Zylinder 7 an seinem der Kolbenstange entgegengesetzten Ende verschließenden Dämpfventilkörper 1, 1', 1'' mit einer Durchgangsöffnung 3, 3', 3'', durch die ein Dämpfflüssigkeit enthaltender Ausgleichsraum mit der ersten Arbeitskammer verbindbar ist und die durch ein vorgespanntes Rückschlagventil 2, 2' in Strömungsrichtung von der ersten Arbeitskammer zum Ausgleichsraum absperrbar ist. Der Dämpfventilkörper 1, 1', 1'' weist mehrere den Ausgleichsraum mit der ersten Arbeitskammer verbindende Durchgangsöffnungen 3, 3', 3'' auf, wobei wenigstens zwei der Durchgangsöffnungen 3, 3', 3'' von einem separaten Rückschlagventil 2, 2'' absperrbar sind. |
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