FAHRZEUG-SITZAUFHÄNGUNGSSYSTEM

Fahrzeugsitzaufhängungsbaugruppe (200), die Folgendes aufweist:einen hinteren Träger (202) zum Eingreifen in ein Torsionsrohr (204) eines Fahrzeugsitzes (12),erste und zweite Federelemente (206, 208), die Endteile haben, die in den hinteren Träger (202) eingreifen,Zwischenkissenschalenverbinder, die...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: Arefi, Majid, Medoro, Michael, Sack, Robert J, Ortega Maynez, Laura Olivia, Kolich, Michael, Creighton, James Patrick, Ayyash, Khaled, Line, Johnathan Andrew
Format: Patent
Sprache:ger
Schlagworte:
Online-Zugang:Volltext bestellen
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
container_end_page
container_issue
container_start_page
container_title
container_volume
creator Arefi, Majid
Medoro, Michael
Sack, Robert J
Ortega Maynez, Laura Olivia
Kolich, Michael
Creighton, James Patrick
Ayyash, Khaled
Line, Johnathan Andrew
description Fahrzeugsitzaufhängungsbaugruppe (200), die Folgendes aufweist:einen hinteren Träger (202) zum Eingreifen in ein Torsionsrohr (204) eines Fahrzeugsitzes (12),erste und zweite Federelemente (206, 208), die Endteile haben, die in den hinteren Träger (202) eingreifen,Zwischenkissenschalenverbinder, die auf dem ersten und dem zweiten Federelement (206, 208) angeordnet sind, undeinen Querträger (250), der mit dem ersten und dem zweiten Federelement (206, 208) gekoppelt ist und Leistungs- und Datenkabelführungsöffnungen aufweist. The component (200) has a rear bracket for engaging with a torque tube of a vehicle seat component. Spring elements (206, 208) comprise end portions that engage with the bracket. An intermediate cushion shell connector is arranged on the spring elements, and a cross beam (250) is coupled with the spring elements and comprises power and data cabling apertures (258, 262). The intermediate connector comprises an arc-shaped wedge (272) that forms an interface with a complementary arc-shaped slot. A polymer coating is arranged on the spring elements in proximity of the wedge.
format Patent
fullrecord <record><control><sourceid>epo_EVB</sourceid><recordid>TN_cdi_epo_espacenet_DE102012220621B4</recordid><sourceformat>XML</sourceformat><sourcesystem>PC</sourcesystem><sourcerecordid>DE102012220621B4</sourcerecordid><originalsourceid>FETCH-epo_espacenet_DE102012220621B43</originalsourceid><addsrcrecordid>eNrjZJB3c_QIinINddcN9gyJcgx18zjc4uce6uceHBwZHOLqy8PAmpaYU5zKC6W5GVTdXEOcPXRTC_LjU4sLEpNT81JL4l1cDQ2MDAyNjIwMzIwMnUyMiVUHAGsFJGM</addsrcrecordid><sourcetype>Open Access Repository</sourcetype><iscdi>true</iscdi><recordtype>patent</recordtype></control><display><type>patent</type><title>FAHRZEUG-SITZAUFHÄNGUNGSSYSTEM</title><source>esp@cenet</source><creator>Arefi, Majid ; Medoro, Michael ; Sack, Robert J ; Ortega Maynez, Laura Olivia ; Kolich, Michael ; Creighton, James Patrick ; Ayyash, Khaled ; Line, Johnathan Andrew</creator><creatorcontrib>Arefi, Majid ; Medoro, Michael ; Sack, Robert J ; Ortega Maynez, Laura Olivia ; Kolich, Michael ; Creighton, James Patrick ; Ayyash, Khaled ; Line, Johnathan Andrew</creatorcontrib><description>Fahrzeugsitzaufhängungsbaugruppe (200), die Folgendes aufweist:einen hinteren Träger (202) zum Eingreifen in ein Torsionsrohr (204) eines Fahrzeugsitzes (12),erste und zweite Federelemente (206, 208), die Endteile haben, die in den hinteren Träger (202) eingreifen,Zwischenkissenschalenverbinder, die auf dem ersten und dem zweiten Federelement (206, 208) angeordnet sind, undeinen Querträger (250), der mit dem ersten und dem zweiten Federelement (206, 208) gekoppelt ist und Leistungs- und Datenkabelführungsöffnungen aufweist. The component (200) has a rear bracket for engaging with a torque tube of a vehicle seat component. Spring elements (206, 208) comprise end portions that engage with the bracket. An intermediate cushion shell connector is arranged on the spring elements, and a cross beam (250) is coupled with the spring elements and comprises power and data cabling apertures (258, 262). The intermediate connector comprises an arc-shaped wedge (272) that forms an interface with a complementary arc-shaped slot. A polymer coating is arranged on the spring elements in proximity of the wedge.</description><language>ger</language><subject>PERFORMING OPERATIONS ; SEATS SPECIALLY ADAPTED FOR VEHICLES ; TRANSPORTING ; VEHICLE PASSENGER ACCOMMODATION NOT OTHERWISE PROVIDEDFOR ; VEHICLES IN GENERAL</subject><creationdate>2023</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20230706&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=102012220621B4$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25564,76547</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20230706&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=102012220621B4$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>Arefi, Majid</creatorcontrib><creatorcontrib>Medoro, Michael</creatorcontrib><creatorcontrib>Sack, Robert J</creatorcontrib><creatorcontrib>Ortega Maynez, Laura Olivia</creatorcontrib><creatorcontrib>Kolich, Michael</creatorcontrib><creatorcontrib>Creighton, James Patrick</creatorcontrib><creatorcontrib>Ayyash, Khaled</creatorcontrib><creatorcontrib>Line, Johnathan Andrew</creatorcontrib><title>FAHRZEUG-SITZAUFHÄNGUNGSSYSTEM</title><description>Fahrzeugsitzaufhängungsbaugruppe (200), die Folgendes aufweist:einen hinteren Träger (202) zum Eingreifen in ein Torsionsrohr (204) eines Fahrzeugsitzes (12),erste und zweite Federelemente (206, 208), die Endteile haben, die in den hinteren Träger (202) eingreifen,Zwischenkissenschalenverbinder, die auf dem ersten und dem zweiten Federelement (206, 208) angeordnet sind, undeinen Querträger (250), der mit dem ersten und dem zweiten Federelement (206, 208) gekoppelt ist und Leistungs- und Datenkabelführungsöffnungen aufweist. The component (200) has a rear bracket for engaging with a torque tube of a vehicle seat component. Spring elements (206, 208) comprise end portions that engage with the bracket. An intermediate cushion shell connector is arranged on the spring elements, and a cross beam (250) is coupled with the spring elements and comprises power and data cabling apertures (258, 262). The intermediate connector comprises an arc-shaped wedge (272) that forms an interface with a complementary arc-shaped slot. A polymer coating is arranged on the spring elements in proximity of the wedge.</description><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>SEATS SPECIALLY ADAPTED FOR VEHICLES</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>VEHICLE PASSENGER ACCOMMODATION NOT OTHERWISE PROVIDEDFOR</subject><subject>VEHICLES IN GENERAL</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2023</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZJB3c_QIinINddcN9gyJcgx18zjc4uce6uceHBwZHOLqy8PAmpaYU5zKC6W5GVTdXEOcPXRTC_LjU4sLEpNT81JL4l1cDQ2MDAyNjIwMzIwMnUyMiVUHAGsFJGM</recordid><startdate>20230706</startdate><enddate>20230706</enddate><creator>Arefi, Majid</creator><creator>Medoro, Michael</creator><creator>Sack, Robert J</creator><creator>Ortega Maynez, Laura Olivia</creator><creator>Kolich, Michael</creator><creator>Creighton, James Patrick</creator><creator>Ayyash, Khaled</creator><creator>Line, Johnathan Andrew</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20230706</creationdate><title>FAHRZEUG-SITZAUFHÄNGUNGSSYSTEM</title><author>Arefi, Majid ; Medoro, Michael ; Sack, Robert J ; Ortega Maynez, Laura Olivia ; Kolich, Michael ; Creighton, James Patrick ; Ayyash, Khaled ; Line, Johnathan Andrew</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_DE102012220621B43</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>ger</language><creationdate>2023</creationdate><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>SEATS SPECIALLY ADAPTED FOR VEHICLES</topic><topic>TRANSPORTING</topic><topic>VEHICLE PASSENGER ACCOMMODATION NOT OTHERWISE PROVIDEDFOR</topic><topic>VEHICLES IN GENERAL</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>Arefi, Majid</creatorcontrib><creatorcontrib>Medoro, Michael</creatorcontrib><creatorcontrib>Sack, Robert J</creatorcontrib><creatorcontrib>Ortega Maynez, Laura Olivia</creatorcontrib><creatorcontrib>Kolich, Michael</creatorcontrib><creatorcontrib>Creighton, James Patrick</creatorcontrib><creatorcontrib>Ayyash, Khaled</creatorcontrib><creatorcontrib>Line, Johnathan Andrew</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>Arefi, Majid</au><au>Medoro, Michael</au><au>Sack, Robert J</au><au>Ortega Maynez, Laura Olivia</au><au>Kolich, Michael</au><au>Creighton, James Patrick</au><au>Ayyash, Khaled</au><au>Line, Johnathan Andrew</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>FAHRZEUG-SITZAUFHÄNGUNGSSYSTEM</title><date>2023-07-06</date><risdate>2023</risdate><abstract>Fahrzeugsitzaufhängungsbaugruppe (200), die Folgendes aufweist:einen hinteren Träger (202) zum Eingreifen in ein Torsionsrohr (204) eines Fahrzeugsitzes (12),erste und zweite Federelemente (206, 208), die Endteile haben, die in den hinteren Träger (202) eingreifen,Zwischenkissenschalenverbinder, die auf dem ersten und dem zweiten Federelement (206, 208) angeordnet sind, undeinen Querträger (250), der mit dem ersten und dem zweiten Federelement (206, 208) gekoppelt ist und Leistungs- und Datenkabelführungsöffnungen aufweist. The component (200) has a rear bracket for engaging with a torque tube of a vehicle seat component. Spring elements (206, 208) comprise end portions that engage with the bracket. An intermediate cushion shell connector is arranged on the spring elements, and a cross beam (250) is coupled with the spring elements and comprises power and data cabling apertures (258, 262). The intermediate connector comprises an arc-shaped wedge (272) that forms an interface with a complementary arc-shaped slot. A polymer coating is arranged on the spring elements in proximity of the wedge.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record>
fulltext fulltext_linktorsrc
identifier
ispartof
issn
language ger
recordid cdi_epo_espacenet_DE102012220621B4
source esp@cenet
subjects PERFORMING OPERATIONS
SEATS SPECIALLY ADAPTED FOR VEHICLES
TRANSPORTING
VEHICLE PASSENGER ACCOMMODATION NOT OTHERWISE PROVIDEDFOR
VEHICLES IN GENERAL
title FAHRZEUG-SITZAUFHÄNGUNGSSYSTEM
url https://sfx.bib-bvb.de/sfx_tum?ctx_ver=Z39.88-2004&ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_tim=2024-12-26T01%3A45%3A47IST&url_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=infofi/fmt:kev:mtx:ctx&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com:primo3-Article-epo_EVB&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:patent&rft.genre=patent&rft.au=Arefi,%20Majid&rft.date=2023-07-06&rft_id=info:doi/&rft_dat=%3Cepo_EVB%3EDE102012220621B4%3C/epo_EVB%3E%3Curl%3E%3C/url%3E&disable_directlink=true&sfx.directlink=off&sfx.report_link=0&rft_id=info:oai/&rft_id=info:pmid/&rfr_iscdi=true