Drive train for motor car, has electro motor arranged in drive train, designed with small power and driving motor car based on signal of asynchronous operation mechanism with low speed when main motor is switched off
The train (1) has a main motor (2) controlled by an asynchronous operation mechanism that is designed as a controlling device (11). The main motor drives wheels (5, 6) of the motor car by a gear box (3) i.e. manual or automatic gear box, and an axle differential part (4). An electro motor (8) i.e. e...
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Format: | Patent |
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Zusammenfassung: | The train (1) has a main motor (2) controlled by an asynchronous operation mechanism that is designed as a controlling device (11). The main motor drives wheels (5, 6) of the motor car by a gear box (3) i.e. manual or automatic gear box, and an axle differential part (4). An electro motor (8) i.e. external rotor, is arranged in the drive train, designed with small power and drives the car based on a signal of the asynchronous operation mechanism with low speed when the main motor is switched off. An engine shaft (9) of the electromotor directly engages with the gear box and another gear box. The main motor is designed in form of a combustion engine.
Die Erfindung betrifft einen Antriebsstrang für ein Kraftfahrzeug, umfassend einen, von einer Start-Stopp-Automatik angesteuerten Hauptmotor, welcher über ein Hauptgetriebe und ein Achsdifferential Räder einer Achse des Kraftfahrzeuges antreibt. Um einen zusätzlichen Verschleiß des als Verbrennungsmotor ausgebildeten Hauptmotors zu unterbinden, treibt ein, im Antriebsstrang angeordneter und vorzugsweise mit einer kleinen Leistung ausgelegter Elektromotor bei ausgeschaltetem Hauptmotor das Kraftfahrzeug in Abhängigkeit von einem Signal der Start-Stopp-Automatik mit niedriger Geschwindigkeit an. |
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