System for performing hydrogen supply of polymer electrolyte membrane fuel cell mounted in motor car, has pressure reducer with spring chamber that is pressure-loaded and spring-loaded by using prevailing pressure of valve piston
The system has a pressure reducer (4) that is provided for lowering the pressure of a hydrogen pressure tank (1) to an input pressure. The pressure of hydrogen pressure tank is controlled to an anode pressure by using a pressure regulating valve (6). A spring chamber of pressure reducer is pressure-...
Gespeichert in:
Hauptverfasser: | , |
---|---|
Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
Schlagworte: | |
Online-Zugang: | Volltext bestellen |
Tags: |
Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
|
Zusammenfassung: | The system has a pressure reducer (4) that is provided for lowering the pressure of a hydrogen pressure tank (1) to an input pressure. The pressure of hydrogen pressure tank is controlled to an anode pressure by using a pressure regulating valve (6). A spring chamber of pressure reducer is pressure-loaded and spring-loaded by using the prevailing pressure of a valve piston, such that the spring chamber is pressurized with the anode pressure.
Die Erfindung betrifft ein Brennstoffszellensystem mit einem Wasserstoffdrucktank (1) aus dem Wasserstoff zur Versorgung zumindest einer Anode (2) des Brennstoffzellensystems entnehmbar ist, wobei der Wasserstofftankdruck mittels eines Druckminderers (4) auf einen Eingangsdruck abgesenkt und mittels eines Druckregelventils (6) auf den Anodendruck geregelt wird, wobei der Druckminderer (4) einen Federraum (43) mit einem federgelasteten und mittels des im Federraum (43) herrschenden Drucks druckbelasteten Ventilkolben (42) aufweist, wobei der Federraum (43) des Druckminderers (4) mit dem Anodendruck beaufschlagt ist. |
---|