Fuel injection system for diesel-internal combustion engine, has temperature sensor detecting fuel temperature in flow pipe, and controller controlling delivery rate of low pressure fuel pump based on fuel temperature detected by sensor
The system (10) has a high pressure-fuel pump (18) comprising a high pressure outlet (24) and a fuel inlet (20) connected with an outlet of a low pressure fuel pump (14). A fuel return line (22) is connected with a fuel tank (12) over a fuel return-flow pipe (46). A temperature sensor (60) is arrang...
Gespeichert in:
Hauptverfasser: | , |
---|---|
Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
Schlagworte: | |
Online-Zugang: | Volltext bestellen |
Tags: |
Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
|
Zusammenfassung: | The system (10) has a high pressure-fuel pump (18) comprising a high pressure outlet (24) and a fuel inlet (20) connected with an outlet of a low pressure fuel pump (14). A fuel return line (22) is connected with a fuel tank (12) over a fuel return-flow pipe (46). A temperature sensor (60) is arranged such that the sensor detects fuel temperature in the fuel return-flow pipe. A controller (56) controls delivery rate of the low pressure fuel pump based on the fuel temperature detected by the temperature sensor. A pressure sensor (54) is connected with a high pressure fuel storage (38). An independent claim is also included for a method for operating a fuel injection system for an internal combustion engine.
Kraftstoffeinspritzsystem für eine Brennkraftmaschine mit - einem Kraftstofftank, - einer Niederdruck-Kraftstoffpumpe, - einer Hochdruck-Kraftstoffpumpe, die einen Hochdruckausgang, einen mit einem Ausgang der Niederdruck-Kraftstoffpumpe verbundenen Kraftstoffzulauf und einen über eine Kraftstoffrücklaufleitung mit dem Kraftstofftank verbundenen Kraftstoffrücklauf aufweist, - einem Temperatursensor zur Erfassung einer Kraftstofftemperatur, und - einer Steuerung, die dazu ausgebildet ist, eine Fördermenge der Niederdruck-Kraftstoffpumpe zu steuern, wobei - der Temperatursensor so angeordnet ist, dass er die Kraftstofftemperatur in der Kraftstoffrücklaufleitung erfasst und - die Steuerung dazu ausgebildet ist, die Fördermenge der Niederdruck-Kraftstoffpumpe in Abhängigkeit von der mit dem Temperatursensor erfassten Kraftstofftemperatur zu steuern. |
---|