Method for detecting defects of polymer electrolyte membrane of fuel cell for motor car, involves acquiring hydrogen and nitrogen partial pressures during variation of difference in pressure between anode and cathode systems
The method involves performing the variation of the difference in pressure between an anode system and a cathode system during a constant operating mode of the fuel cell. The hydrogen partial pressure of the hydrogen portions and the nitrogen partial pressure of the nitrogen portion are acquired dur...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The method involves performing the variation of the difference in pressure between an anode system and a cathode system during a constant operating mode of the fuel cell. The hydrogen partial pressure of the hydrogen portions and the nitrogen partial pressure of the nitrogen portion are acquired during the variation of the difference in pressure between the anode system and cathode system.
Die Erfindung betrifft ein Verfahren zur Überprüfung einer Polymerelektrolytmembran-Brennstoffzelle zur Detektion von Defekten einer Polymerelektrolytmembran, welche ein wasserstoffführendes Anodensystem und ein luftführendes Kathodensystem voneinander trennt, wobei während eines gleichbleibenden Betriebszustandes der Brennstoffzelle eine Variation der Druckdifferenz (1) zwischen Anodensystem und Kathodensystem durchgeführt wird und eine Erfassung des Wasserstoffpartialdrucks oder des Wasserstoffanteils (3, 4) während der Variation der Druckdifferenz (1) und/oder eine Erfassung des Stickstoffpartialdrucks (2) oder des Stickstoffanteils während der Variation der Druckdifferenz (1) durchgeführt wird. |
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