Motor vehicle has flat component with shell construction for arrangement in body of motor vehicle, where flat component has outer layer, core and inner layer, and outer layer is made from fiber-reinforced plastic
The motor vehicle has a flat component with a shell construction for an arrangement in a body of the motor vehicle. The flat component has an outer layer (6), a core (7) and an inner layer (8). The outer layer is made from a fiber-reinforced plastic. The core is made from an energy absorbing materia...
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Format: | Patent |
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Zusammenfassung: | The motor vehicle has a flat component with a shell construction for an arrangement in a body of the motor vehicle. The flat component has an outer layer (6), a core (7) and an inner layer (8). The outer layer is made from a fiber-reinforced plastic. The core is made from an energy absorbing material, where the core is connected with the outer layer. The inner layer has compressed and resin-impregnated fabric arranged on the core. The core has an energy-absorbing layer, which has a honeycomb core or a foam core.
Aus der DE 10 2010 014 641 A1 ist bereits ein Außenverkleidungsteil für einen Rohbau eines Kraftwagens bekannt, bei dem die Außenverkleidung durch ein großflächiges Blechteil gebildet ist, an dessen Innenseite eine Kunststoffstruktur angeordnet ist. Aufgabe der Erfindung ist es, ein Kraftfahrzeug zu schaffen, bei dem die verwendeten Bauteile auch einen Passivschutz von ungeschützten Verkehrsteilnehmern wie Fußgänger und Radfahrer ermöglichen. Dies wird dadurch erreicht, dass die Außenschicht (6) aus einem faserverstärkten Kunststoff gebildet ist, dass mit der Außenschicht (6) ein Kern (7) aus einem energieabsorbierenden Material verbunden ist und dass an dem Kern (7) eine Innenschicht (8) aus einem verpressten und mit Harz getränkten Vlies oder dergleichen angeordnet ist. |
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