Method for controlling common-rail injection system of combustion engine of motor car, involves predicting calculation of injection quantities and value of operating parameter at time point based on time offset of setpoint value profile

The method involves utilizing a high pressure pump for supplying fuel. A rail/accumulator is connected with a fuel injector. Injection quantities are calculated at a time point based on an operating parameter of an internal combustion engine. The calculation of the injection quantities and a value o...

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1. Verfasser: COMMER, PETER
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The method involves utilizing a high pressure pump for supplying fuel. A rail/accumulator is connected with a fuel injector. Injection quantities are calculated at a time point based on an operating parameter of an internal combustion engine. The calculation of the injection quantities and a value of operating parameter are predicted at injection time point based on time offset of setpoint value profile and a time reference value profile. Rail pressure operational parameters are included in the high pressure pump. Independent claims are also included for the following: (1) a device for controlling a fuel injection system of a combustion engine (2) a combustion engine. Die vorliegende Erfindung betrifft ein Verfahren zur Steuerung eines Kraftstoffeinspritzsystems einer Brennkraftmaschine, wobei das Kraftstoffeinspritzsystem eine Hochdruckpumpe umfasst, der ein Mengensteuerventil zum Zuleiten von Kraftstoff und ein Druckspeicher mit mindestens einem Einspritzventil zugeordnet ist, wobei bei dem Verfahren Einspritzgrößen in Abhängigkeit mindestens eines Betriebsparameters der Brennkraftmaschine zu einem ersten vor einem Einspritzpunkt liegenden Zeitpunkt berechnet werden, wobei zur Berechnung der Einspritzgrößen ein Wert des mindestens einen Betriebsparameters anhand eines zeitlichen Sollwertverlaufs und eines bekannten zeitlichen Versatzes des Sollwertverlaufs zu einem Istwertverlauf zum ersten Zeitpunkt für den Einspritzzeitpunkt vorhergesagt wird. Ferner betrifft die vorliegende Erfindung eine entsprechende Vorrichtung und eine entsprechende Brennkraftmaschine.