Method for performing diagnosis of high pressure fuel system of motor vehicle, involves determining high pressure control action of high-pressure controller output with time of diagnosis for each of two high-pressure rails

The method involves determining a high pressure control action of a high-pressure controller output with a time of diagnosis for each of the two high-pressure rails (13,23). A difference between two high-pressure regulator operations is obtained, where the difference is compared with a threshold val...

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Hauptverfasser: HELLER, FRIEDEMANN, TOWAE, OLIVER, VOLLMER, KEN
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The method involves determining a high pressure control action of a high-pressure controller output with a time of diagnosis for each of the two high-pressure rails (13,23). A difference between two high-pressure regulator operations is obtained, where the difference is compared with a threshold value considering the vehicle characteristic component tolerances. The threshold value is stored in a motor vehicle. A deviation of the difference from the threshold value over a predetermined tolerance range is diagnosed as the error in a high pressure fuel system (1). An independent claim is included for an arrangement for performing a diagnosis of a high pressure fuel system of a motor vehicle with a multi-cylinder internal combustion engine. Die Erfindung betrifft ein Verfahren zum Durchführen einer Diagnose bei einem Hochdruckkraftstoffsystem (1) eines Kraftfahrzeugs mit zwei getrennten Kraftstoffleitungen (11, 21), zwei entsprechend getrennten Hochdruckpumpen (12, 22) mit jeweils einem Hochdruckregler mit Hochdruckreglerausgang (16, 26) und zwei entsprechend getrennten Hochdruckrails (13, 23) mit je einem Hochdrucksensor (15, 25), bei dem zu einem Diagnosezeitpunkt für jeden der beiden Hochdruckrails (13, 23) ein jeweiliger Hochdruckreglereingriff des entsprechenden Hochdruckreglerausgangs (16, 26) bestimmt, eine Differenz der beiden Hochdruckreglereingriffe gebildet und diese Differenz mit einem fahrzeugcharakteristischen, Bauteiltoleranzen berücksichtigenden und im Kraftfahrzeug abrufbar hinterlegten Schwellwert verglichen wird. Ferner betrifft die vorliegende Erfindung eine entsprechende Anordnung und eine Verwendung der erfindungsgemäßen Anordnung in einem Kraftfahrzeug mit einem vielzylindrigen Verbrennungsmotor.