Device for protecting occupant of passenger car during collision, has cold-gas pressure reservoir controlling vehicle occupant protection device that is adapted to initiate movement of steering wheel relative to occupant of vehicle
The device (110) has a cold-gas pressure reservoir (120) actuating a vehicle occupant protection device (130) and provided with pressurized cold gas. The cold-gas pressure reservoir is attached with a gripping part of a steering wheel (100) of a vehicle. The cold-gas pressure reservoir is utilized t...
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Hauptverfasser: | , |
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The device (110) has a cold-gas pressure reservoir (120) actuating a vehicle occupant protection device (130) and provided with pressurized cold gas. The cold-gas pressure reservoir is attached with a gripping part of a steering wheel (100) of a vehicle. The cold-gas pressure reservoir is utilized to control the vehicle occupant protection device that is adapted to initiate movement of the steering wheel relative to an occupant of the vehicle. A spoke (160) is arranged in the gripping part of the steering wheel. An airbag is accommodated in a steering wheel percussion pot. Independent claims are also included for the following: (1) a method for protecting occupant of a vehicle during collision (2) a computer program product comprising a set of instructions to execute a method for protecting occupant of a vehicle during collision.
Die Erfindung betrifft eine Vorrichtung (110) zum Schutz eines Insassen eines Fahrzeugs bei einer Kollision des Fahrzeugs. Die Vorrichtung (110) umfasst eine Insassenschutzeinrichtung (130) und einen Kaltgasdruckbehälter (120) mit einem unter Druck stehenden Kaltgas, welches ausgebildet ist, um bei einem Ausströmen aus dem Kaltgasdruckbehälter (120) die Insassenschutzeinrichtung (130) zu betätigen, wobei der Kaltgasdruckbehälter (120) als zumindest ein Teil eines Griffbereichs eines Lenkrads (100) des Fahrzeugs ausgebildet ist und/oder der Kaltgasdruckbehälter (120) ausgebildet ist, um die Insassenschutzeinrichtung (130) anzusteuern, die ausgebildet ist, um eine Bewegung des Lenkrads (100) relativ zu dem Insassen des Fahrzeugs einzuleiten. |
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