Wheel head for axle of e.g. wheeled loader, has wheel gear drivingly connected with shaft end at driving end, where shaft end forms connector socket that is rotatably inserted into drive shaft for coupling wheel hub gear box

The head (2) has a fixed funnel type-hub carrier (3) on which a driven-side wheel hub (7) is rotatably supported by wheel bearings (5, 6). The wheel hub connects an upstream of a wheel hub gear box. A drive shaft (16) is conductible linked into the hub carrier from a drive side. The hub carrier has...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: OBERMAIER, GERHARD, ZHOU, YURONG, GROSWALD, THOMAS, HUBER, TILO
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The head (2) has a fixed funnel type-hub carrier (3) on which a driven-side wheel hub (7) is rotatably supported by wheel bearings (5, 6). The wheel hub connects an upstream of a wheel hub gear box. A drive shaft (16) is conductible linked into the hub carrier from a drive side. The hub carrier has a flange (17) fastened by the hub carrier on an axle housing (1). A wheel gear (11) i.e. planetary gear, is drivingly connected with a shaft end (26) at a driving end, where the shaft end forms a connector socket (27) that is rotatably inserted into the drive shaft for coupling the gear box. Die Erfindung betrifft einen Radkopf (2) für eine Achse eines Arbeitsfahrzeuges, umfassend einen ortsfesten Nabenträger (3), an welchem eine abtriebsseitige Radnabe (7) über Radlager (5, 6) drehbar gelagert ist und der ein, der Radnabe (7) vorgeschaltetes Radnabengetriebe (11) trägt. Dabei kann in den Nabenträger (3) von einer Antriebsseite her eine Antriebswelle (16) hineingeführt und mit der Radnabe (7) über das zwischenliegende Radnabengetriebe (11) gekoppelt werden. Des Weiteren weist der Nabenträger (3) einen Flanschabschnitt (17) auf, über welchen der Nabenträger (3) an einer Achsbrücke (1) befestigbar ist. Um den Radkopf (2) nun problemlos als vormontierbare Baugruppe gestalten zu können, ist das Radnabengetriebe (11) antriebsseitig mit einem Wellenstummel (26) verbunden, welcher eine Anschlussbuchse (27) ausbildet, in die die Antriebswelle (16) zur Koppelung mit dem Radnabengetriebe (11) drehfest eingesteckt werden kann.