FAHRZEUGKOMFORTSYSTEM MIT EFFIZIENTER KOORDINATION VON KOMPLEMENTÄREN THERMISCHEN EINHEITEN
Ein HVAC-Komfortsystem wird in einem Innenraum eines Fahrzeugs betrieben. Mehrere Fahrzeugstatusparameter werden gemessen, darunter eine Innenraumtemperatur und eine Sitzbelegungskonfiguration. Das Verfahren erfasst, ob die Fahrzeugstatusparameter einem vorbestimmten Übersteuerungszustand entspreche...
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Format: | Patent |
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Zusammenfassung: | Ein HVAC-Komfortsystem wird in einem Innenraum eines Fahrzeugs betrieben. Mehrere Fahrzeugstatusparameter werden gemessen, darunter eine Innenraumtemperatur und eine Sitzbelegungskonfiguration. Das Verfahren erfasst, ob die Fahrzeugstatusparameter einem vorbestimmten Übersteuerungszustand entsprechen. Wenn die Fahrzeugstatusparameter dem vorbestimmten Übersteuerungszustand entsprechen, dann wird automatisch eine jeweilige vorgeschriebene Einstellung aktiviert.
An HVAC comfort system operates in a cabin of a vehicle. A plurality of vehicle status parameters are measured including a cabin temperature and a seat occupancy configuration. The method detects whether the vehicle status parameters correspond to a predetermined override state. When the vehicle status parameters correspond to the predetermined override state, then a respective mandated setting is automatically activated. Unless prevented by the mandated setting, one of a plurality of HVAC modes is automatically selected in response to the cabin temperature and other inputs, wherein the HVAC modes include an extremity heating mode and a panel circulation mode. The extremity heating mode is comprised of automatic activation of a touchpoint heated surface and other outputs in response to the seat occupancy configuration. The panel circulation mode is comprised of automatic activation of one or more zones for convective cooling in response to the seat occupancy configuration and may include activating other cooling devices. |
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