Low-pressure circuit of fuel injection system e.g. common-rail injection system, has non-return valve that is arranged between fuel filter and high pressure pump to form effective flow barrier in direction of fuel filter

The low-pressure circuit has a fuel supply line (3) for supplying fuel to a high-pressure pump (1). A non-return valve (4) is arranged in the fuel supply line as a flow barrier. The non-return valve is arranged between a fuel filter (2) and the high pressure pump to form the effective flow barrier i...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
1. Verfasser: ZERLE, LORENZ
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
Schlagworte:
Online-Zugang:Volltext bestellen
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
container_end_page
container_issue
container_start_page
container_title
container_volume
creator ZERLE, LORENZ
description The low-pressure circuit has a fuel supply line (3) for supplying fuel to a high-pressure pump (1). A non-return valve (4) is arranged in the fuel supply line as a flow barrier. The non-return valve is arranged between a fuel filter (2) and the high pressure pump to form the effective flow barrier in the direction of the fuel filter, so that fuel flow from the fuel filter in the opposing direction of the main flow direction is prevented. Die Erfindung betrifft einen Niederdruckkreislauf für ein Kraftstoffeinspritzsystem, insbesondere ein Common-Rail-Einspritzsystem, umfassend eine an eine Hochdruckpumpe (1) angeschlossene und einen Kraftstoffilter (2) aufweisende Kraftstoffzulaufleitung (3) zur Versorgung der Hochdruckpumpe (1) mit Kraftstoff, wobei in der Kraftstoffzulaufleitung (3) ein Rückschlagventil (4) als Strömungssperre angeordnet ist. Erfindungsgemäß ist das Rückschlagventil (4) zwischen dem Kraftstofffilter (2) und der Hochdruckpumpe (1) angeordnet und bildet eine in Richtung des Kraftstofffilters (2) wirksame Strömungssperre aus, so dass eine der Hauptdurchströmungsrichtung entgegengesetzte Durchströmung des Filters verhindert wird.
format Patent
fullrecord <record><control><sourceid>epo_EVB</sourceid><recordid>TN_cdi_epo_espacenet_DE102012208351A1</recordid><sourceformat>XML</sourceformat><sourcesystem>PC</sourcesystem><sourcerecordid>DE102012208351A1</sourcerecordid><originalsourceid>FETCH-epo_espacenet_DE102012208351A13</originalsourceid><addsrcrecordid>eNqNjrFOw0AQRN1QIOAfpqHDke0IiTYKQRSU9NHlvGcvOu-d9u5i8a98DI4SaGiottiZN--6-noLcx2VUipKsKy2cEZwcIU8WD7IZg6C9JkyTaDVsIIN0xSkVsN_Ew8YTYKc3pSLCo7GHwl5NBmcYFSNDNTjQHkmkvOMY59JYaTHyMOIX59Ypogc4IIu286dphaa82HGYWHx0mJBz3qR-BE_E2-rK2d8orvLvanuX3bv29eaYthTisaSUN4_79qma9qua57Wj-2mXf839w0Y4mzw</addsrcrecordid><sourcetype>Open Access Repository</sourcetype><iscdi>true</iscdi><recordtype>patent</recordtype></control><display><type>patent</type><title>Low-pressure circuit of fuel injection system e.g. common-rail injection system, has non-return valve that is arranged between fuel filter and high pressure pump to form effective flow barrier in direction of fuel filter</title><source>esp@cenet</source><creator>ZERLE, LORENZ</creator><creatorcontrib>ZERLE, LORENZ</creatorcontrib><description>The low-pressure circuit has a fuel supply line (3) for supplying fuel to a high-pressure pump (1). A non-return valve (4) is arranged in the fuel supply line as a flow barrier. The non-return valve is arranged between a fuel filter (2) and the high pressure pump to form the effective flow barrier in the direction of the fuel filter, so that fuel flow from the fuel filter in the opposing direction of the main flow direction is prevented. Die Erfindung betrifft einen Niederdruckkreislauf für ein Kraftstoffeinspritzsystem, insbesondere ein Common-Rail-Einspritzsystem, umfassend eine an eine Hochdruckpumpe (1) angeschlossene und einen Kraftstoffilter (2) aufweisende Kraftstoffzulaufleitung (3) zur Versorgung der Hochdruckpumpe (1) mit Kraftstoff, wobei in der Kraftstoffzulaufleitung (3) ein Rückschlagventil (4) als Strömungssperre angeordnet ist. Erfindungsgemäß ist das Rückschlagventil (4) zwischen dem Kraftstofffilter (2) und der Hochdruckpumpe (1) angeordnet und bildet eine in Richtung des Kraftstofffilters (2) wirksame Strömungssperre aus, so dass eine der Hauptdurchströmungsrichtung entgegengesetzte Durchströmung des Filters verhindert wird.</description><language>eng ; ger</language><subject>BLASTING ; COMBUSTION ENGINES ; HEATING ; HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS ; LIGHTING ; MECHANICAL ENGINEERING ; SUPPLYING COMBUSTION ENGINES IN GENERAL, WITH COMBUSTIBLEMIXTURES OR CONSTITUENTS THEREOF ; WEAPONS</subject><creationdate>2013</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20131121&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=102012208351A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25564,76547</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20131121&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=102012208351A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>ZERLE, LORENZ</creatorcontrib><title>Low-pressure circuit of fuel injection system e.g. common-rail injection system, has non-return valve that is arranged between fuel filter and high pressure pump to form effective flow barrier in direction of fuel filter</title><description>The low-pressure circuit has a fuel supply line (3) for supplying fuel to a high-pressure pump (1). A non-return valve (4) is arranged in the fuel supply line as a flow barrier. The non-return valve is arranged between a fuel filter (2) and the high pressure pump to form the effective flow barrier in the direction of the fuel filter, so that fuel flow from the fuel filter in the opposing direction of the main flow direction is prevented. Die Erfindung betrifft einen Niederdruckkreislauf für ein Kraftstoffeinspritzsystem, insbesondere ein Common-Rail-Einspritzsystem, umfassend eine an eine Hochdruckpumpe (1) angeschlossene und einen Kraftstoffilter (2) aufweisende Kraftstoffzulaufleitung (3) zur Versorgung der Hochdruckpumpe (1) mit Kraftstoff, wobei in der Kraftstoffzulaufleitung (3) ein Rückschlagventil (4) als Strömungssperre angeordnet ist. Erfindungsgemäß ist das Rückschlagventil (4) zwischen dem Kraftstofffilter (2) und der Hochdruckpumpe (1) angeordnet und bildet eine in Richtung des Kraftstofffilters (2) wirksame Strömungssperre aus, so dass eine der Hauptdurchströmungsrichtung entgegengesetzte Durchströmung des Filters verhindert wird.</description><subject>BLASTING</subject><subject>COMBUSTION ENGINES</subject><subject>HEATING</subject><subject>HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS</subject><subject>LIGHTING</subject><subject>MECHANICAL ENGINEERING</subject><subject>SUPPLYING COMBUSTION ENGINES IN GENERAL, WITH COMBUSTIBLEMIXTURES OR CONSTITUENTS THEREOF</subject><subject>WEAPONS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2013</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNqNjrFOw0AQRN1QIOAfpqHDke0IiTYKQRSU9NHlvGcvOu-d9u5i8a98DI4SaGiottiZN--6-noLcx2VUipKsKy2cEZwcIU8WD7IZg6C9JkyTaDVsIIN0xSkVsN_Ew8YTYKc3pSLCo7GHwl5NBmcYFSNDNTjQHkmkvOMY59JYaTHyMOIX59Ypogc4IIu286dphaa82HGYWHx0mJBz3qR-BE_E2-rK2d8orvLvanuX3bv29eaYthTisaSUN4_79qma9qua57Wj-2mXf839w0Y4mzw</recordid><startdate>20131121</startdate><enddate>20131121</enddate><creator>ZERLE, LORENZ</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20131121</creationdate><title>Low-pressure circuit of fuel injection system e.g. common-rail injection system, has non-return valve that is arranged between fuel filter and high pressure pump to form effective flow barrier in direction of fuel filter</title><author>ZERLE, LORENZ</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_DE102012208351A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; ger</language><creationdate>2013</creationdate><topic>BLASTING</topic><topic>COMBUSTION ENGINES</topic><topic>HEATING</topic><topic>HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS</topic><topic>LIGHTING</topic><topic>MECHANICAL ENGINEERING</topic><topic>SUPPLYING COMBUSTION ENGINES IN GENERAL, WITH COMBUSTIBLEMIXTURES OR CONSTITUENTS THEREOF</topic><topic>WEAPONS</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>ZERLE, LORENZ</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>ZERLE, LORENZ</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>Low-pressure circuit of fuel injection system e.g. common-rail injection system, has non-return valve that is arranged between fuel filter and high pressure pump to form effective flow barrier in direction of fuel filter</title><date>2013-11-21</date><risdate>2013</risdate><abstract>The low-pressure circuit has a fuel supply line (3) for supplying fuel to a high-pressure pump (1). A non-return valve (4) is arranged in the fuel supply line as a flow barrier. The non-return valve is arranged between a fuel filter (2) and the high pressure pump to form the effective flow barrier in the direction of the fuel filter, so that fuel flow from the fuel filter in the opposing direction of the main flow direction is prevented. Die Erfindung betrifft einen Niederdruckkreislauf für ein Kraftstoffeinspritzsystem, insbesondere ein Common-Rail-Einspritzsystem, umfassend eine an eine Hochdruckpumpe (1) angeschlossene und einen Kraftstoffilter (2) aufweisende Kraftstoffzulaufleitung (3) zur Versorgung der Hochdruckpumpe (1) mit Kraftstoff, wobei in der Kraftstoffzulaufleitung (3) ein Rückschlagventil (4) als Strömungssperre angeordnet ist. Erfindungsgemäß ist das Rückschlagventil (4) zwischen dem Kraftstofffilter (2) und der Hochdruckpumpe (1) angeordnet und bildet eine in Richtung des Kraftstofffilters (2) wirksame Strömungssperre aus, so dass eine der Hauptdurchströmungsrichtung entgegengesetzte Durchströmung des Filters verhindert wird.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record>
fulltext fulltext_linktorsrc
identifier
ispartof
issn
language eng ; ger
recordid cdi_epo_espacenet_DE102012208351A1
source esp@cenet
subjects BLASTING
COMBUSTION ENGINES
HEATING
HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS
LIGHTING
MECHANICAL ENGINEERING
SUPPLYING COMBUSTION ENGINES IN GENERAL, WITH COMBUSTIBLEMIXTURES OR CONSTITUENTS THEREOF
WEAPONS
title Low-pressure circuit of fuel injection system e.g. common-rail injection system, has non-return valve that is arranged between fuel filter and high pressure pump to form effective flow barrier in direction of fuel filter
url https://sfx.bib-bvb.de/sfx_tum?ctx_ver=Z39.88-2004&ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_tim=2025-01-05T20%3A37%3A09IST&url_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=infofi/fmt:kev:mtx:ctx&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com:primo3-Article-epo_EVB&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:patent&rft.genre=patent&rft.au=ZERLE,%20LORENZ&rft.date=2013-11-21&rft_id=info:doi/&rft_dat=%3Cepo_EVB%3EDE102012208351A1%3C/epo_EVB%3E%3Curl%3E%3C/url%3E&disable_directlink=true&sfx.directlink=off&sfx.report_link=0&rft_id=info:oai/&rft_id=info:pmid/&rfr_iscdi=true