Low-pressure circuit of fuel injection system e.g. common-rail injection system, has non-return valve that is arranged between fuel filter and high pressure pump to form effective flow barrier in direction of fuel filter
The low-pressure circuit has a fuel supply line (3) for supplying fuel to a high-pressure pump (1). A non-return valve (4) is arranged in the fuel supply line as a flow barrier. The non-return valve is arranged between a fuel filter (2) and the high pressure pump to form the effective flow barrier i...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The low-pressure circuit has a fuel supply line (3) for supplying fuel to a high-pressure pump (1). A non-return valve (4) is arranged in the fuel supply line as a flow barrier. The non-return valve is arranged between a fuel filter (2) and the high pressure pump to form the effective flow barrier in the direction of the fuel filter, so that fuel flow from the fuel filter in the opposing direction of the main flow direction is prevented.
Die Erfindung betrifft einen Niederdruckkreislauf für ein Kraftstoffeinspritzsystem, insbesondere ein Common-Rail-Einspritzsystem, umfassend eine an eine Hochdruckpumpe (1) angeschlossene und einen Kraftstoffilter (2) aufweisende Kraftstoffzulaufleitung (3) zur Versorgung der Hochdruckpumpe (1) mit Kraftstoff, wobei in der Kraftstoffzulaufleitung (3) ein Rückschlagventil (4) als Strömungssperre angeordnet ist. Erfindungsgemäß ist das Rückschlagventil (4) zwischen dem Kraftstofffilter (2) und der Hochdruckpumpe (1) angeordnet und bildet eine in Richtung des Kraftstofffilters (2) wirksame Strömungssperre aus, so dass eine der Hauptdurchströmungsrichtung entgegengesetzte Durchströmung des Filters verhindert wird. |
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