Method for recognizing state e.g. frozen state of urea water solution in tank in motor car, involves recognizing whether sensor produces signal exceeding temperature level when starting engine or numerator exceeds time threshold level
The method involves recognizing whether a temperature sensor (13) produces a temperature signal lowered to a temperature threshold level. Recognition is made whether an internal combustion engine of a motor car is switched off for a time period that exceeds a time threshold level based on transition...
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Format: | Patent |
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Zusammenfassung: | The method involves recognizing whether a temperature sensor (13) produces a temperature signal lowered to a temperature threshold level. Recognition is made whether an internal combustion engine of a motor car is switched off for a time period that exceeds a time threshold level based on transition of container contents (15, 16) from a partly fixed aggregation state to a liquid aggregation state. Recognition is made whether the sensor produces the signal that exceeds another temperature threshold level when starting the engine or a numerator exceeds another time threshold level. Independent claims are also included for the following: (1) a computer program comprising instructions for executing a method for recognizing an aggregation state of contents of a container in a motor car (2) a computer program product comprising instructions for executing a method for recognizing an aggregation state of contents of a container in a motor car.
Ein Verfahren zur Erkennung des Aggregatzustandes des Inhalts (15, 16) eines Behälters (11) in einem Kraftfahrzeug erkennt auf einen zumindest teilweise festen Aggregatzustand des Behälterinhalts (15, 16), wenn ein Temperatursensor (13) in dem Behälter (11) ein Temperatursignal erzeugt, dass einen vorgegebenen ersten Temperaturschwellenwert unterschreitet. Das Verfahren erkennt auf einen Übergang des Behälterinhalts (15, 16) vom zumindest teilweise festen Aggregatzustand zu einem flüssigen Aggregatzustand, wenn eine Verbrennungskraftmaschine des Kraftfahrzeugs für einen Zeitraum t abgeschaltet war, der einen ersten Zeitschwellenwert überschreitet und der Temperatursensor (13) beim Starten der Verbrennungskraftmaschine ein Temperatursignal erzeugt, das einen vorgegebenen zweiten Temperaturschwellenwert überschreitet oder wenn ein erster Zähler einen zweiten Zeitschwellenwert überschreitet. |
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