Friction clutch for powertrain of combustion engine-driven motor car, has pressing plate including cams for support cup spring, where one cam is fixedly arranged on pressing plate while another cam is displaceably arranged on pressure plate
The clutch (100) has a pressing plate (104) displaceable for operating the device in an extending direction of a rotational axis. An effective spring unit is provided with a cup spring (106) between the pressing plate and a housing (102) for operating the device. The pressing plate comprises fixed-...
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Format: | Patent |
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Zusammenfassung: | The clutch (100) has a pressing plate (104) displaceable for operating the device in an extending direction of a rotational axis. An effective spring unit is provided with a cup spring (106) between the pressing plate and a housing (102) for operating the device. The pressing plate comprises fixed- and pivotable cams (108, 110) for support the cup spring, where one of the cams is fixedly arranged on the pressing plate while the other cam is displaceably arranged on the pressure plate. The latter cam and a cam spring (124) are arranged on a groove-like retainer (118) of the pressing plate.
Reibungskupplungseinrichtung, insbesondere für einen Antriebsstrang eines Kraftfahrzeugs, aufweisend eine Drehachse, ein Gehäuse, eine zur Betätigung der Reibungskupplungseinrichtung in Erstreckungsrichtung der Drehachse begrenzt verlagerbare Anpressplatte und eine zur Betätigung der Reibungskupplungseinrichtung zwischen der Anpressplatte und dem Gehäuse wirksamen Federeinrichtung mit einer Tellerfeder, bei der die Anpressplatte zur Auflage der Tellerfeder wenigstens einen ersten Nocken und wenigstens einen zweiten Nocken aufweist und der wenigstens eine erste Nocken an der Anpressplatte fest und der wenigstens eine zweite Nocken an der Anpressplatte verlagerbar angeordnet ist, um die Reibungskupplungseinrichtung baulich und/oder funktional zu verbessern. |
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