Method for determining queue length of traffic objects and/or vehicle groups, involves determining numerically identified traffic density by interpolation and core approximations at specific order, with extreme and/or turning points

The method involves assigning velocity to vehicles or transport objects from measurements of optical sensor (2) and forming a continuous function of local velocity. The numerical calculation of function of the local traffic density is carried out by using the continuity equation with local velocity....

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Hauptverfasser: NEUMANN, THORSTEN, JUNGHANS, MAREK, BRETSCHNEIDER, EIKE
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The method involves assigning velocity to vehicles or transport objects from measurements of optical sensor (2) and forming a continuous function of local velocity. The numerical calculation of function of the local traffic density is carried out by using the continuity equation with local velocity. The numerically identified traffic density is determined by interpolation and core approximations at second order, with extreme and/or turning points (x0,x1,xW,1,xW,2,xW,3), so that continuous density function can be determined. An independent claim is included for a device for determination of queue length of traffic objects and/or vehicle groups. Die Erfindung betrifft ein Verfahren und eine Vorrichtung (1) zur Bestimmung von Rückstaulängen von Verkehrsobjekten und/oder von Fahrzeugpulks, umfassend mindestens einen optischen Sensor (2) und eine Auswerteeinheit (3), wobei die Auswerteeinheit (3) derart ausgebildet ist, dass aus den Messungen des optischen Sensors (2) Verkehrsobjekten bzw. Fahrzeugen eine Geschwindigkeit zugeordnet wird und eine kontinuierliche Funktion der lokalen Geschwindigkeit v(x) gebildet wird, wobei eine numerische Berechnung der Funktion der lokalen Verkehrsdichte (x) mit Hilfe von v(x) unter Nutzung der Kontinuitätsgleichung erfolgt, wobei die numerisch ermittelte Verkehrsdichte mittels Interpolations- bzw. Approximationskerne mindestens zweite Ordnung kontinuisiert wird, wobei Extrem- und/oder Wendepunkte der kontinuierlichen Dichtefunktion (x) bestimmt werden, die die Grenze (x0, x1, xW,3) einer Rückstaulänge und/oder die Grenze (x0, x1, xW,1, xW,2) eines Fahrzeugpulks bilden.