Duplex clutch unit, particularly dry duplex clutch, for drive train of vehicle, has two clutch devices actuated independent from each other and are accommodated in clutch casing, where former clutch device is formed as drawn clutch device

The duplex clutch unit has two clutch devices (2,6) actuated independent from each other and are accommodated in a clutch casing (10). The former clutch device is formed as a drawn clutch device and is actuated by an actuating element (12) connected with an actuating unit (16). The connection betwee...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
1. Verfasser: WEIDINGER, REINHOLD
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
Schlagworte:
Online-Zugang:Volltext bestellen
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Beschreibung
Zusammenfassung:The duplex clutch unit has two clutch devices (2,6) actuated independent from each other and are accommodated in a clutch casing (10). The former clutch device is formed as a drawn clutch device and is actuated by an actuating element (12) connected with an actuating unit (16). The connection between the actuating unit and the actuating element is detachable. The duplex clutch has a mounting recess (18) at a component for detaching the connection between actuating unit and actuating element. The mounting recess is designed for providing a mounting access to the actuating element. Offenbart wird eine Doppelkupplungseinrichtung, insbesondere trockene Doppelkupplung (1), für einen Antriebsstrang eines Fahrzeugs, mit mindestens einer ersten Kupplungseinrichtung (2) und einer zweiten Kupplungseinrichtung (6), die im wesentlichen unabhängig voneinander betätigbar und in einem Kupplungsgehäuse (10) aufgenommen sind, wobei zumindest die erste Kupplungseinrichtung (2) als eine gezogene Kupplungseinrichtung ausgebildet ist, die mittels eines ersten Betätigungselements (12), das mit einer Betätigungseinheit (16) verbindbar ist, betätigbar ist, wobei die Verbindung zwischen Betätigungseinheit (16) und erstem Betätigungselement (12) lösbar ist, wobei zum Lösen der Verbindung zwischen Betätigungseinheit (16) und erstem Betätigungselement (12), die Doppelkupplung (1) an mindestens einem Bauteil mindestens eine Montageaussparung (18) aufweist, die dazu ausgelegt ist, einen Montagezugang zu dem ersten Betätigungselement (12) bereitzustellen.