Disc brake e.g. sliding-caliper disc brake for use in commercial vehicle, comprises a traction unit which has two strands, in which one of the strands is operatively connected with a tensioning element

The disc brake comprises a brake disc, a brake caliper, brake pads, and two parallel adjusting spindles connected to the application device e.g. bridge (1) in operative connection. The caliper compensates for the wear-induced change of air play between brake pad and brake disc, through adjustment of...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: WEBER, RALF, SCHEUFFLER, CHRISTIAN, KLINGNER, MATTHIAS
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The disc brake comprises a brake disc, a brake caliper, brake pads, and two parallel adjusting spindles connected to the application device e.g. bridge (1) in operative connection. The caliper compensates for the wear-induced change of air play between brake pad and brake disc, through adjustment of spindles. A synchronizer is provided with a traction drive (2) for adjusting the synchronization of spindles. A traction unit (3) has two strands (6), in which one of the strands is operatively connected with a tensioning element. Eine Scheibenbremse für ein Nutzfahrzeug, mit a) einem eine Bremsscheibe übergreifenden Bremssattel, b) einer im Bremssattel angeordneten Zuspanneinrichtung zum Andrücken von Bremsbelägen an die Bremsscheibe, c) zwei parallel und abständig zueinander angeordneten Stellspindeln, die mit der Zuspanneinrichtung in Wirkverbindung stehen, d) einer im Bremssattel positionierten Nachstelleinrichtung, mit der über eine axiale Verstellung der Stellspindeln eine verschleißbedingte Änderung eines Lüftspiels zwischen dem Bremsbelag und der Bremsscheibe im Wesentlichen ausgleichbar ist, sowie e) einer Synchronisiereinrichtung mit einem Zugmitteltrieb (2), mit dem die beiden Stellspindeln synchron verstellbar sind und der ein Zugmittel (3) mit zwei Trumen (6) aufweist, dadurch gekennzeichnet, dass f) mindestens ein Trum (6) des Zugmittels (3) mit mindestens einem Spannelement in Wirkverbindung steht.