Pressure device for rack gear in steering gear unit of motor vehicle, has damping elements that are set to correspond to contour form of front ends of thrust element at respective course in vicinity

The pressure device (3) has an annular groove that is formed in a peripheral wall of a cylindrical thrust element (4). The damping elements (11,12) are inserted into the annular groove. The damping elements are spaced apart from each other. The damping elements are set to correspond to the contour f...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: KAISSER, RICHARD, SCHLEICH, BJÖRN, SCHMID, JOCHEN
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The pressure device (3) has an annular groove that is formed in a peripheral wall of a cylindrical thrust element (4). The damping elements (11,12) are inserted into the annular groove. The damping elements are spaced apart from each other. The damping elements are set to correspond to the contour form of front ends (9,13) of the thrust element at respective course in the vicinity. The damping elements are designed as O-rings and are formed of elastomer material. Eine Druckvorrichtung für eine Zahnstange in einem Lenkgetriebe eines Kraftfahrzeuges ist mit einem wenigstens annähernd zylindrischen Druckstück (4) versehen, wobei in der Umfangwand des Druckstückes (4) wenigstens eine Ringnut angeordnet ist, in die ein Dämpfungselement (11, 12) eingelegt ist. Wenigstens zwei Dämpfungselemente (11, 12) sind mit Abstand voneinander angeordnet, wobei die Dämpfungselemente (11, 12) jeweils in ihrem Verlauf wenigstens annähernd der Konturform der Stirnseite des Druckstückes entsprechen, in dessen Nahbereich sie sich jeweils befinden.