Controller for motor-assisted vehicle e.g. bicycle, moves motor initially in standby mode prior to deactivation of cruise control function, so that motor support parameters are continuously reduced

The controller (5) has sensor (9) connected to motor (4), for the determination of the step type of the driver. The motor support parameters such as engine power or the vehicle speed is maintained at a constant level set by the driver by the driver previously activated cruise control function. The c...

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1. Verfasser: OTTOWITZ, ALFRED
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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creator OTTOWITZ, ALFRED
description The controller (5) has sensor (9) connected to motor (4), for the determination of the step type of the driver. The motor support parameters such as engine power or the vehicle speed is maintained at a constant level set by the driver by the driver previously activated cruise control function. The controller is able to move initially the motor in a standby mode prior to deactivation of the cruise control function, so that motor support parameters are continuously reduced. An independent claim is included for control system of motor-assisted vehicle. Die Erfindung betrifft ein Steuergerät (5) für ein motorunterstütztes Fahrzeug (1), insbesondere ein Fahrrad, das mit zumindest einem Motor (4), insbesondere einem Elektromotor, und einem Sensor (9) zur Ermittlung der Trittaktivität (13) des Fahrers verbindbar ist und den Motor (4) derart anzusteuern vermag, dass eine durch den Fahrer zuvor aktivierte Tempomatfunktion (14), bei der die Motorunterstützung (12), insbesondere die Motorleistung oder die Fahrzeuggeschwindigkeit, auf einem vom Fahrer festgelegten konstanten Niveau gehalten wird, in Abhängigkeit der Trittaktivität (13) zu einem bestimmten Zeitpunkt deaktiviert wird. Erfindungsgemäß vermag das Steuergerät (5) den Motor (4) vor der Deaktivierung der Tempomatfunktion (14) zunächst in einen Stand-by-Modus (16) zu versetzen, bei dem das Steuergerät (5) die Motorunterstützung (12) kontinuierlich reduziert.
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The motor support parameters such as engine power or the vehicle speed is maintained at a constant level set by the driver by the driver previously activated cruise control function. The controller is able to move initially the motor in a standby mode prior to deactivation of the cruise control function, so that motor support parameters are continuously reduced. An independent claim is included for control system of motor-assisted vehicle. Die Erfindung betrifft ein Steuergerät (5) für ein motorunterstütztes Fahrzeug (1), insbesondere ein Fahrrad, das mit zumindest einem Motor (4), insbesondere einem Elektromotor, und einem Sensor (9) zur Ermittlung der Trittaktivität (13) des Fahrers verbindbar ist und den Motor (4) derart anzusteuern vermag, dass eine durch den Fahrer zuvor aktivierte Tempomatfunktion (14), bei der die Motorunterstützung (12), insbesondere die Motorleistung oder die Fahrzeuggeschwindigkeit, auf einem vom Fahrer festgelegten konstanten Niveau gehalten wird, in Abhängigkeit der Trittaktivität (13) zu einem bestimmten Zeitpunkt deaktiviert wird. Erfindungsgemäß vermag das Steuergerät (5) den Motor (4) vor der Deaktivierung der Tempomatfunktion (14) zunächst in einen Stand-by-Modus (16) zu versetzen, bei dem das Steuergerät (5) die Motorunterstützung (12) kontinuierlich reduziert.</description><language>eng ; ger</language><subject>CYCLES ; LAND VEHICLES FOR TRAVELLING OTHERWISE THAN ON RAILS ; PERFORMING OPERATIONS ; POWERED PROPULSION OF SLEDGES OR ; RIDER PROPULSION OF WHEELED VEHICLES OR SLEDGES ; TRANSMISSIONS SPECIALLY ADAPTED FOR SUCH VEHICLES ; TRANSPORTING</subject><creationdate>2014</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20140515&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=102012107195A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25564,76547</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20140515&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=102012107195A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>OTTOWITZ, ALFRED</creatorcontrib><title>Controller for motor-assisted vehicle e.g. bicycle, moves motor initially in standby mode prior to deactivation of cruise control function, so that motor support parameters are continuously reduced</title><description>The controller (5) has sensor (9) connected to motor (4), for the determination of the step type of the driver. The motor support parameters such as engine power or the vehicle speed is maintained at a constant level set by the driver by the driver previously activated cruise control function. The controller is able to move initially the motor in a standby mode prior to deactivation of the cruise control function, so that motor support parameters are continuously reduced. An independent claim is included for control system of motor-assisted vehicle. Die Erfindung betrifft ein Steuergerät (5) für ein motorunterstütztes Fahrzeug (1), insbesondere ein Fahrrad, das mit zumindest einem Motor (4), insbesondere einem Elektromotor, und einem Sensor (9) zur Ermittlung der Trittaktivität (13) des Fahrers verbindbar ist und den Motor (4) derart anzusteuern vermag, dass eine durch den Fahrer zuvor aktivierte Tempomatfunktion (14), bei der die Motorunterstützung (12), insbesondere die Motorleistung oder die Fahrzeuggeschwindigkeit, auf einem vom Fahrer festgelegten konstanten Niveau gehalten wird, in Abhängigkeit der Trittaktivität (13) zu einem bestimmten Zeitpunkt deaktiviert wird. Erfindungsgemäß vermag das Steuergerät (5) den Motor (4) vor der Deaktivierung der Tempomatfunktion (14) zunächst in einen Stand-by-Modus (16) zu versetzen, bei dem das Steuergerät (5) die Motorunterstützung (12) kontinuierlich reduziert.</description><subject>CYCLES</subject><subject>LAND VEHICLES FOR TRAVELLING OTHERWISE THAN ON RAILS</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>POWERED PROPULSION OF SLEDGES OR</subject><subject>RIDER PROPULSION OF WHEELED VEHICLES OR SLEDGES</subject><subject>TRANSMISSIONS SPECIALLY ADAPTED FOR SUCH VEHICLES</subject><subject>TRANSPORTING</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2014</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNqNjTFOA0EMRbehQMAd3NAl0W4QQimjEMQB6CNnxkssTcYj27PSHpB7MWhzACp_6z3733c_B8mukhIpjKJwFRddoxmbU4SJLhwSAW2-N3DmMLdl1aSJbFGBMztjSnNLYI45nueGIkFRbtwFImFwntBZMsgIQSsbQViaYaw5_KEVmIBf0G-frZYi6lBQ8UpOaoC6nHGuUq11KsUaKD52dyMmo6fbfOieP45fh881FTmRFQyUyU_vx6Hf9sN26N-G3et-ePmv9wtjQ2WV</recordid><startdate>20140515</startdate><enddate>20140515</enddate><creator>OTTOWITZ, ALFRED</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20140515</creationdate><title>Controller for motor-assisted vehicle e.g. bicycle, moves motor initially in standby mode prior to deactivation of cruise control function, so that motor support parameters are continuously reduced</title><author>OTTOWITZ, ALFRED</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_DE102012107195A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; ger</language><creationdate>2014</creationdate><topic>CYCLES</topic><topic>LAND VEHICLES FOR TRAVELLING OTHERWISE THAN ON RAILS</topic><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>POWERED PROPULSION OF SLEDGES OR</topic><topic>RIDER PROPULSION OF WHEELED VEHICLES OR SLEDGES</topic><topic>TRANSMISSIONS SPECIALLY ADAPTED FOR SUCH VEHICLES</topic><topic>TRANSPORTING</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>OTTOWITZ, ALFRED</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>OTTOWITZ, ALFRED</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>Controller for motor-assisted vehicle e.g. bicycle, moves motor initially in standby mode prior to deactivation of cruise control function, so that motor support parameters are continuously reduced</title><date>2014-05-15</date><risdate>2014</risdate><abstract>The controller (5) has sensor (9) connected to motor (4), for the determination of the step type of the driver. 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title Controller for motor-assisted vehicle e.g. bicycle, moves motor initially in standby mode prior to deactivation of cruise control function, so that motor support parameters are continuously reduced
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