Controller for motor-assisted vehicle e.g. bicycle, moves motor initially in standby mode prior to deactivation of cruise control function, so that motor support parameters are continuously reduced
The controller (5) has sensor (9) connected to motor (4), for the determination of the step type of the driver. The motor support parameters such as engine power or the vehicle speed is maintained at a constant level set by the driver by the driver previously activated cruise control function. The c...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The controller (5) has sensor (9) connected to motor (4), for the determination of the step type of the driver. The motor support parameters such as engine power or the vehicle speed is maintained at a constant level set by the driver by the driver previously activated cruise control function. The controller is able to move initially the motor in a standby mode prior to deactivation of the cruise control function, so that motor support parameters are continuously reduced. An independent claim is included for control system of motor-assisted vehicle.
Die Erfindung betrifft ein Steuergerät (5) für ein motorunterstütztes Fahrzeug (1), insbesondere ein Fahrrad, das mit zumindest einem Motor (4), insbesondere einem Elektromotor, und einem Sensor (9) zur Ermittlung der Trittaktivität (13) des Fahrers verbindbar ist und den Motor (4) derart anzusteuern vermag, dass eine durch den Fahrer zuvor aktivierte Tempomatfunktion (14), bei der die Motorunterstützung (12), insbesondere die Motorleistung oder die Fahrzeuggeschwindigkeit, auf einem vom Fahrer festgelegten konstanten Niveau gehalten wird, in Abhängigkeit der Trittaktivität (13) zu einem bestimmten Zeitpunkt deaktiviert wird. Erfindungsgemäß vermag das Steuergerät (5) den Motor (4) vor der Deaktivierung der Tempomatfunktion (14) zunächst in einen Stand-by-Modus (16) zu versetzen, bei dem das Steuergerät (5) die Motorunterstützung (12) kontinuierlich reduziert. |
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