Leaf spring of motor car, has spring leaves that are made of fiber composite material, and intermediate layer whose thickness in region adjacent to closure element is set smaller than height of closure element

The leaf spring (1) has spring leaves (2,3) that are made of fiber composite material, and are held together in clamping region (4). The spring leaves are provided with a closure profile (12). An intermediate layer (16) incorporated between the spring leaves, is made of rubber, elastomer or plastic....

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: MUELLER, ULRICH, RUEDIGER, FRIEDHELM, REINEKE, HENDRIK, SCHOENEN, STEPHAN, HOWE, TORSTEN
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
Schlagworte:
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Beschreibung
Zusammenfassung:The leaf spring (1) has spring leaves (2,3) that are made of fiber composite material, and are held together in clamping region (4). The spring leaves are provided with a closure profile (12). An intermediate layer (16) incorporated between the spring leaves, is made of rubber, elastomer or plastic. The closure profile is provided with closure element (13). The thickness of the intermediate layer in the region adjacent to the closure element is set smaller than height of the closure element. The thickness of intermediate layer and height closure element are set in ratio of 1:2 to 1:8. Die Erfindung betrifft eine Blattfeder 1, welche zumindest zwei Federblätter 2, 3 umfasst, wobei wenigstens ein Federblatt 2, 3 aus einem Faserverbundwerkstoff besteht. Die Federblätter 2, 3 sind in einem Klemmbereich 4 zusammengehalten, wobei die Federblätter 2, 3 im Klemmbereich 4 eine Formschlussprofilierung aufweisen. Zwischen die Federblätter 2, 3 ist im Klemmbereich eine Zwischenlage 16 eingegliedert. Die Formschlussprofilierung weist ein Formschlusselement mit einer Höhe auf, wobei die Dicke der Zwischenlage 16 im eingebauten Zustand im Bereich benachbart zum Formschlusselement kleiner als die Höhe des Formschlusselements ist.