Combustion engine has exhaust valve is held open during motor brake phase with motor brake device which formed by valve clearance input device having bordering piston extended from pressure chamber over relief valve

The combustion engine has a hydraulic valve clearance input device (8) that is arranged in a transfer component (40,70) between a cam shaft and an exhaust valve (3). The valve clearance input device comprises a bordering piston (10) that is extended from a pressure chamber (9) over a relief valve (1...

Ausführliche Beschreibung

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Hauptverfasser: SCHMIDLEITNER, KURT, ENZENDORFER, RUDOLF
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The combustion engine has a hydraulic valve clearance input device (8) that is arranged in a transfer component (40,70) between a cam shaft and an exhaust valve (3). The valve clearance input device comprises a bordering piston (10) that is extended from a pressure chamber (9) over a relief valve (15) with a pressure depression of connectable relief spacer (14). A motor brake device is formed by the valve clearance input device. The exhaust valve is held open with the motor brake device during a motor brake phase. Die Erfindung betrifft eine Brennkraftmaschine mit zumindest einem über eine Nockenwelle und mindestens ein Übertragungselement (40, 70) betätigbaren Auslassventil (3) pro Zylinder, wobei zwischen der Nockenwelle und dem Auslassventil (3) zumindest eine hydraulische Ventilspielausgleichseinrichtung (8) im Übertragungselement (40, 70) angeordnet ist, die Ventilspielausgleichseinrichtung (8) einen an einen Druckraum (9) grenzenden Kolben (10) aufweist und vom Druckraum (9) zumindest eine über ein Entlastungsventil (15) mit einer Drucksenke verbindbare Entlastungsleitung (14) ausgeht, sowie mit einer Motorbremseinrichtung mit welcher während zumindest einer Motorbremsphase zumindest ein Auslassventil (3) offen gehalten werden kann. Um auf möglichst einfache Weise sowohl eine Motorbremse, als auch einen automatischen Ventilspielausgleich zu realisieren, ist vorgesehen, dass die Motorbremseinrichtung durch die Ventilspielausgleichseinrichtung (8) gebildet ist.